MYCKET Vatten bakom passagerarsätet

Kirre
Kontakt:

MYCKET Vatten bakom passagerarsätet

Inlägg av Kirre »

Blev nog inte lagom förvånad idag när jag öpnade min bildörr. Bakom passagerarsätet hade det samlats närmare en liter rent vatten som låg på golvet. Taket är torrt, dörrana och alla lister vad jag kan se är torra samt att allt annat är torrt i bilen. Vad fn kan då vattnet komma ifrån?
Det är även lite blött under passagerarsätet. Vattnet kan väl inte komma underifrån bilen? Det verkar ju nästan så.
Är det någon som har haft samma fenomen eller någon som kan hjälpa mig?

MVH Kirre
es480
Kontakt:

Inlägg av es480 »

Hallå
I min 480 var det tätningen runt sidorutorna bak,fick ta bort en plastbit ovanför sidorutorna och täta om.

Carbon
Mogge
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Som Carbon sade så kan det komma från sidorutan, det kan även komma från kofferten. Ibland samlas det så mycket vatten att reservhjulsbalja och verktygsfacket blir fullt, sedan rinner det framåt.

Lyft på bagagerumsmattan och se om du ser några spår av vatten. Annars tag bort sittdynan på den sidan du har läckaget.

Mvh Jonas
torheie
Kontakt:

Rust i innerskjerm/setebelte feste

Inlägg av torheie »

Mange 480er sliter også med mye rust i inneskjermene bak, spessielt ved innfestningen av sikkerhetsbelte.- det hadde jeg på -86 modell

Hilsen

Tor Heie
Hilsen

Tor Heie
Kirre
Kontakt:

Inlägg av Kirre »

Tack så mycket för hjälpen!!
Jag har nu sett att vattnet kommer från passagerardörren, höger nederkant. Kan någon förklara för mig hur vattnet kan komma in där och hur jag kan åtgärda det?

Tack på förhand!
MVH Kirre
Mogge
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Kolla vart vatten söker sin väg. Skulle tippa på längs med gummilisten. Har för mig att det kan läcka i lilla trekants rutan fram. Följa dörrplåten på insidan och rinna ner på gummilisten och följa denna till bakkant.

Tag gärna av dörrklädseln för vidare studier.

Mvh Jonas
Skriv svar