Blev nog inte lagom förvånad idag när jag öpnade min bildörr. Bakom passagerarsätet hade det samlats närmare en liter rent vatten som låg på golvet. Taket är torrt, dörrana och alla lister vad jag kan se är torra samt att allt annat är torrt i bilen. Vad fn kan då vattnet komma ifrån?
Det är även lite blött under passagerarsätet. Vattnet kan väl inte komma underifrån bilen? Det verkar ju nästan så.
Är det någon som har haft samma fenomen eller någon som kan hjälpa mig?
MVH Kirre
MYCKET Vatten bakom passagerarsätet
-
Kirre
- Kontakt:
-
es480
- Kontakt:
-
Mogge
- Kontakt:
Hej!
Som Carbon sade så kan det komma från sidorutan, det kan även komma från kofferten. Ibland samlas det så mycket vatten att reservhjulsbalja och verktygsfacket blir fullt, sedan rinner det framåt.
Lyft på bagagerumsmattan och se om du ser några spår av vatten. Annars tag bort sittdynan på den sidan du har läckaget.
Mvh Jonas
Som Carbon sade så kan det komma från sidorutan, det kan även komma från kofferten. Ibland samlas det så mycket vatten att reservhjulsbalja och verktygsfacket blir fullt, sedan rinner det framåt.
Lyft på bagagerumsmattan och se om du ser några spår av vatten. Annars tag bort sittdynan på den sidan du har läckaget.
Mvh Jonas
-
torheie
- Kontakt:
Rust i innerskjerm/setebelte feste
Mange 480er sliter også med mye rust i inneskjermene bak, spessielt ved innfestningen av sikkerhetsbelte.- det hadde jeg på -86 modell
Hilsen
Tor Heie
Hilsen
Tor Heie
Hilsen
Tor Heie
Tor Heie
-
Kirre
- Kontakt:
-
Mogge