Luftmängdsmätare efter IC

Skriv svar
Mogge
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Rent teoretisk skulle det säkert funka men...

LMM:en är gjort för undertryck och är inte tätad för tryck innifrån, troligen skulle locket till elektroniken flyga av.

Lmm:en är gjort och kalibrerad för normaltempererad luft, när den är framme efter intercoolern är luften varmare. Det sitter ett kompenseringsmotstånd för temperaturen men frågan är hur mycket den tål och om den kan kompensera. För den delen även hur mycket lmm:en tål i värme.

Som sagt skulle det kanske fungera men trycket är nog det strörsta problemet.

Mvh Jonas
022. Pär Renström
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

Att dumpen sitter efter IC:n är ju bra, den ska helst sitta strax före spjället. På det viset slipper man tömma hela insugningssystemet på luft varje gång dumpen aktiveras.

Jag tror du bara skulle förlora på att flytta den tillbaks till originalplats. Orsaken till att återledningsventilen sitter där original är ju att det är enkelt och billigt, dock inte speciellt bra.

Mvh Pelle
022. Pär Renström
Kontakt:

Precis, problemet är överskottet på bränsle.
Antar att det är därför alla storpojkar på TPC rekommenderar återcirkulering på bilar med LMM. :D

Behålla dumpen före spjället och återleda luften är ju en utmärkt lösning. Det kommer jag säkert att göra själv nån gång i framtiden. Byta ut originalet i plast mot nåt bättre och montera framför spjället, samt återleda luften som normalt.

Inget dumpljud som sagt, men det är i ditt, liksom i mitt fall, oväsentligt.

//Pelle
022. Pär Renström
Kontakt:

Ja du får hålla oss uppdaterade om hur det går, alltid trevligt med nya erfarenheter... :D

//Pelle
Martin

Inlägg av Martin »

Får man fråga om du (volvoracing) laborerar med mer än dumpventilen? Något som ger lite hästkrafter också? Är väldigt intresserad av allt som kan öka effekten själv, men vågar inte riktigt pumpa pengar i det förrän man vet hur det har gått för andra.
Mogge
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Nu är jag benägen att hålla med dig, det ser ut som om LMM:en skulle kunna klara detta.

Mvh Jonas

Alltid lär man sig något nytt! Väldigt intressant detta.
Martin
Kontakt:

Inlägg av Martin »

hur gick det med den bilen? meckas det fortfarande eller?
yo84
Kontakt:

Inlägg av yo84 »

Hänt något med projektet???
Snart ska den finslipas! :)
Dan.P
Kontakt:

Re: Luftmängdsmätare efter IC

Inlägg av Dan.P »

volvoracing skrev:Håller på att trimma bilen. Kanske inte helt oväntat... :)

Har laborerat med dumpventilen och som vanligt ger det bättre respons att skjuta ut luften. (Ljudet är oväsentligt...)
MVH Racing...
Hur man nu kan komma fram till någonting så idiotiskt skulle jag gärna vilja veta... ;)

Har ECUn för insprutningen räknat fram ett insprutningsvärde kontra insugen luft så blåser man ut skiten........ ;)
480-LIGHT
Kontakt:

Snälla Dan P.

Inlägg av 480-LIGHT »

Läs första inlägget igen. Kanske har han skrivit lite slarvigt men där står ingeting om att luften lämnar motorn!!!

Den skjuts ju in igen innan turbon! :wink:
480-LIGHT = 850 kg!!
200 ++HK = BMW 328 KILLER
Skriv svar