Luftmängdsmätare efter IC
-
Mogge
- Kontakt:
Hej!
Rent teoretisk skulle det säkert funka men...
LMM:en är gjort för undertryck och är inte tätad för tryck innifrån, troligen skulle locket till elektroniken flyga av.
Lmm:en är gjort och kalibrerad för normaltempererad luft, när den är framme efter intercoolern är luften varmare. Det sitter ett kompenseringsmotstånd för temperaturen men frågan är hur mycket den tål och om den kan kompensera. För den delen även hur mycket lmm:en tål i värme.
Som sagt skulle det kanske fungera men trycket är nog det strörsta problemet.
Mvh Jonas
Rent teoretisk skulle det säkert funka men...
LMM:en är gjort för undertryck och är inte tätad för tryck innifrån, troligen skulle locket till elektroniken flyga av.
Lmm:en är gjort och kalibrerad för normaltempererad luft, när den är framme efter intercoolern är luften varmare. Det sitter ett kompenseringsmotstånd för temperaturen men frågan är hur mycket den tål och om den kan kompensera. För den delen även hur mycket lmm:en tål i värme.
Som sagt skulle det kanske fungera men trycket är nog det strörsta problemet.
Mvh Jonas
-
022. Pär Renström
- Kontakt:
Att dumpen sitter efter IC:n är ju bra, den ska helst sitta strax före spjället. På det viset slipper man tömma hela insugningssystemet på luft varje gång dumpen aktiveras.
Jag tror du bara skulle förlora på att flytta den tillbaks till originalplats. Orsaken till att återledningsventilen sitter där original är ju att det är enkelt och billigt, dock inte speciellt bra.
Mvh Pelle
Jag tror du bara skulle förlora på att flytta den tillbaks till originalplats. Orsaken till att återledningsventilen sitter där original är ju att det är enkelt och billigt, dock inte speciellt bra.
Mvh Pelle
-
022. Pär Renström
- Kontakt:
Precis, problemet är överskottet på bränsle.
Antar att det är därför alla storpojkar på TPC rekommenderar återcirkulering på bilar med LMM.
Behålla dumpen före spjället och återleda luften är ju en utmärkt lösning. Det kommer jag säkert att göra själv nån gång i framtiden. Byta ut originalet i plast mot nåt bättre och montera framför spjället, samt återleda luften som normalt.
Inget dumpljud som sagt, men det är i ditt, liksom i mitt fall, oväsentligt.
//Pelle
Antar att det är därför alla storpojkar på TPC rekommenderar återcirkulering på bilar med LMM.
Behålla dumpen före spjället och återleda luften är ju en utmärkt lösning. Det kommer jag säkert att göra själv nån gång i framtiden. Byta ut originalet i plast mot nåt bättre och montera framför spjället, samt återleda luften som normalt.
Inget dumpljud som sagt, men det är i ditt, liksom i mitt fall, oväsentligt.
//Pelle
-
022. Pär Renström
- Kontakt:
-
Martin
-
Mogge
- Kontakt:
-
Martin
- Kontakt:
-
yo84
- Kontakt:
-
Dan.P
- Kontakt:
Re: Luftmängdsmätare efter IC
Hur man nu kan komma fram till någonting så idiotiskt skulle jag gärna vilja veta...volvoracing skrev:Håller på att trimma bilen. Kanske inte helt oväntat...
Har laborerat med dumpventilen och som vanligt ger det bättre respons att skjuta ut luften. (Ljudet är oväsentligt...)
MVH Racing...
Har ECUn för insprutningen räknat fram ett insprutningsvärde kontra insugen luft så blåser man ut skiten........
-
480-LIGHT
- Kontakt:
Snälla Dan P.
Läs första inlägget igen. Kanske har han skrivit lite slarvigt men där står ingeting om att luften lämnar motorn!!!
Den skjuts ju in igen innan turbon!
Den skjuts ju in igen innan turbon!
480-LIGHT = 850 kg!!
200 ++HK = BMW 328 KILLER
200 ++HK = BMW 328 KILLER