Hej

Naturligtvis ska jag byta laddningslampan men att den skulle ha en så stor betydelse för att generatorns magnetström hade jag ingen aning om

Mogge du skrev om att jag ev. skulle ha mätt på en kabel som heter W vilken skulle det vara det finns ju bara tre kablar från generatorn, en grov röd + och en smal röd + och en brun -, om jag mäter mellan den grova röda + och minus på batteriet så varierar volten mellan ca: 12,3V - 13 V om jag mäter mellan den smala röda + den som kommer ut från kolhållardelen så får jag ett betydligt högre värde, mellan 13 V och till ca: 30 V när jag mätte idag, mäter jag mellan plus på batteriet och minus på generatorn så är den lika som mellan röd + på generatorn och minus på batteriet, ok det finns en kabel till men den går ju inte iväg från generatorn utan sitter ju från kolhållaren och kopplas in på ett flatstift på generatorn

hur stor är chansen att det bara är en lödning som släppt eller gått sönder, kan jag mäta upp dioderna för att kolla om dom är hela, hur

Kollade lite på min 480 idag och kunde konstatera att den generatorn inte är riktigt lika men nästan, hittade inget märke på den, hur ser man skilnad på om det är en Bosch, dom hade ingen på skroten utan bara Parise Rohne, kan den passa från nån annan bil lär ju vara samma reservdelar till den som sitter i 740 men den kanske har andra fästen

Många frågor en del kanske lite dumma

men jag tar gärna tips från er som kan detta ämne bättre än jag, körde ju bilen till och från jobbet idag ca: 5mil i mörker så lyset var ju på och det verkade funka, funderar på om jag ska försöka att löda om den gamla eftersom dom ville ha en hel del stålar för en begagnad på skroten och man vet ju inte hur bra den är mer än att den laddar
mvh
Chrille