Hej

när jag tankade senast så fyllde jag på 10 liter E85 + 40 liter 95oktan för att testa lite om det funkade bra, inblandningen av E85 blir ju ungefär 20% på det viset, E85 har ju högre oktan än bensinen så en liten höjande effekt har ju det, E85 ökar ju också fyllnadsgraden om jag inte fattat fel samtidigt som den kylet bättre än bensin

eftersom jag åker turbo med uppställt laddtryck så kör jag normalt på 98oktan, men vet inte om jag behöver det längre om jag fortsätter med den här blandningen för bilen går superbra på blandningen, det känns tillochmed som om jag fått lite mer effekt, då speciellt efter 3500rpm då man nu känner av den där beryktade turbuknuffen som ju är lite diffus i 480:in annars

vad som krävs för att köra en motor på E85 är väl egentligen bara att man har ett högre bränsletryck (rätta mej om det är fel) ok höjt bränsletryck har jag så det är ordnat och att motorn skulle spika har jag inte hört, det negativa är att bränsleförbrukningen har blivit lite högre men jag tror det jämnar ut sej med priset

Tänkte att jag ska testa att tanka 50/50 nästa gång för att känna efter om det funkar, annars får man väl minska igen, skulle vara kul att höra om det är nån av er som har erfarenhet av detta
mvh
Chrille