Efter cirkus två år av letande har jag äntligen hittat hem. En näst intill helt rostfri pariserblå 480 Turbo - 91 står nu här utanför. Den är hel, fin och tät invändigt och går som ett skott. Ska knäppa lite foton när tillfälle ges.
Som 480-novis har jag en del frågor i början (av enkel natur än så länge);
Dimljusen fram går inte igång på parkeringsljusläget. Bara på halvljusläget med popupen uppe. Jag har bestämt för mig att jag sett 480:s som åker med parkerings+dimljusen tända utan att fälla upp halvljusen. Min bil härstammar från fotbollsmarodörernas land Tyskland så det kanske är lite annorlunda kopplat med ljusen än i de svenska fränderna? Någon som vet?
Vid dörrhandtagen invändigt sitter det högtalargaller som ser ut som om det skulle kunna vara till en diskant. Jag tycker mig dock inte se något element bakom gallret men det kanske är meningen att man ska sätta dit en diskant? Eller fyller gallret någon annan funktion?
Sen undrar jag lite över motorn. Turbon har väl effekten 88Kw (~120hk) och 175Nm? På min står det 90Kw(122hk) och 190Nm. Någon förklaring?
Så, nu ska jag försöka byta lampan till parkeringsljuset fram enligt tysk instruktionsbok...