Hej kompisar

har funderat på det här med orginal eller ej, jag menar var går gränsen? är det fel att bygga om en 480 till en riktigt grym dräpare både till utseende och power eller ska man spara alla i orginal? själv tycker jag att det kan vara riktigt häftigt med en riktig dräpare

samtidigt tycker jag att det är lika häftigt med en helt orginal

jag vill här försöka att få igång en liten diskussion vad ni andra tycker. Har själv en 480tic -90 med det mesta i utrustning från den tiden, jag har ställt upp turbotrycket till 0:75 med en strypventil mellan Wg-n och magnetventilen, tycker inte att det är att frångå orginal utan bara att ge bilen den power den ser ut att ha, skulle själv kunna tänka mej att bygga om en 480 till nått nytt utan samvetskval även om det inte finns så många, sammtidigt som jag inte ens vill byta ut stereon på min för att jag inte vill börja att ändra för då kan det bära iväg

kan tänka mej att jag kommer att byta till större fälgar, har en uppsättning 15" liggande så dom blir det till sommaren med rätt breda däck på, fälgarna har en positiv breddning så dom kommer att sticka ut lite mer, är det fel

men kanske inte orginal, men 15" fanns som option

men inte med den offseten. Va tycker ni kommpisar

ska alla sparas i orginal eller får man ändra

jag är något kluven ifrågan som ni märker eller egentligen har jag en bestämd uppfattning om att man kan bestämma själv och ändå bli accepterad det kan väl inte vara fel så länge vi bevarar Volvos exprimentbil innför framtiden, tänk på va mycke elektronik dom har lagt in i bilen som är standard idag, visst är den speciell inget snack om det, jag har sen jag såg den första gången omkring -87 velat ha en, nu har jag en och tänker försöka bevara den, visste inte vad jag gav mej in på när jag köpte min, tänkte bara att den va en häftigare version av min frus 440, så är det

den är en häftigare variant av 440:n mycket häftigare och snyggare sammtidigt som den har bättre väghållning. helt kanon

kom igen med synpunkter och hur det va när du blev "kär" i din 480

och Får man ändra hur mycket man vill utan att man blir bränd av andra

jag har sett i andra klubbar hur orginalfanatikerna har tagit över, själv tycker jag som sagt att alla ska vara lika välkommna precis som det är nu i klubben
mvh
Chrille