Delar till 480n som Volvo har slutat tillverka.

Dan.P
Kontakt:

Delar till 480n som Volvo har slutat tillverka.

Inlägg av Dan.P »

Denna tråd är tillägnad reservdelar som Volvo har slutat sälja till 480n.

Jag skulle köpa ny beklädnad till höger A-stolpe idag på Bil o traktor här i Luleå. Fick till svar att den hade utgått :?:
Vart är Volvos utlovade 20års reservdelsgaranti......i arslet möjligtvis. :cry:

Nåväl kan inte någon från dem som modererar detta forum klistra denna tråd och efterhand fyller jag på med delar som vi inte kan köpa längre.

Elsystem

CEM 87-95
Lednings/kabel matta till bakruta för torkare, bromsljus mm har utgått vid årsskiftet.

Inredningsdetaljer

Beklädnad A-stolpe 87-95
Rullgardin för bagageutrymme
Yttre detaljer

Kylarskydd
Stänkskydd på väg ut.
Senast redigerad av 4 Dan.P, redigerad totalt 22 gång.
Carl-Johan Jarlevid
Kontakt:

Re: Delar till 480n som Volvo har slutat tillverka.

Inlägg av Carl-Johan Jarlevid »

Dan.P skrev:Denna tråd är tillägnad reservdelar som Volvo har slutat sälja till 480n.

Jag skulle köpa ny beklädnad till höger A-stolpe idag på Bil o traktor här i Luleå. Fick till svar att den hade utgått :?:
Vart är Volvos utlovade 20års reservdelsgaranti......i arslet möjligtvis. :cry:

Nåväl kan inte någon från dem som modererar detta forum klistra denna tråd och efterhand fyller jag på med delar som vi inte kan köpa längre.

1. CEM 87-95
2. Beklädnad A-stolpe 87-95

Hej, då lägger jag till - lednings/kabel matta till bakruta för torkare, bromsljus mm har utgått vid årsskiftet. Ett tyvärr vanligt problem på bilarna att kabeln mellan ruta och kaross ärgar sönder.....
Hälsningar Calle o kör försiktigt!
Medlem: 301
Sellgren
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Hej
10 år är den utlovade reservdels garantin som jag hört och den verkar ju stämma det är ju 2005 nu så mycket börjar ju rensas ut. Men väldigt bra topic. De flesta tillbehören till 480 har ju utgått men det som fortfarande finns är stänkskydd så passa på innan de tar slut :wink: .
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Dan.P
Kontakt:

Inlägg av Dan.P »

Sellgren skrev:Hej
10 år är den utlovade reservdels garantin som jag hört och den verkar ju stämma det är ju 2005 nu så mycket börjar ju rensas ut. Men väldigt bra topic. De flesta tillbehören till 480 har ju utgått men det som fortfarande finns är stänkskydd så passa på innan de tar slut :wink: .
Tror jag måste fara på biblioteket o leta upp den Ratten där Volvo stolt garanterade 20års reservdelstillgång för eftermarknaden. På grund av Volvos långa livslängd. :)

Men visst pengarna styr o lagerhållning kostar.
Dan.P
Kontakt:

Inlägg av Dan.P »

*bump*
Skriv svar