Färddatorn lever ej.
-
Eddie
Färddatorn lever ej.
Tjena!
Min färddator driver mig till vansinne och ja skulle hemskt gärna vilja ha några bra råd.
Det hela började när jag installerade en ny stereo. När stereokopplingen var klar fungerade inte färddatorn. Inte de minsta tecken på liv.
Det är alltså inget fel på själva färddatorn (jag har satt in den i en annan 480 och den fungerar fint). Jag har kollat säkringar och eventuella kablar som kan ha dragits ur men har inte hittat nått fel. Stereon har ja också kopplat ur igen ifall att den skulle ligga å störa men icke.
Är desperat och minst sagt tacksam för ALLA tips och råd
mvh// Eddie
Min färddator driver mig till vansinne och ja skulle hemskt gärna vilja ha några bra råd.
Det hela började när jag installerade en ny stereo. När stereokopplingen var klar fungerade inte färddatorn. Inte de minsta tecken på liv.
Det är alltså inget fel på själva färddatorn (jag har satt in den i en annan 480 och den fungerar fint). Jag har kollat säkringar och eventuella kablar som kan ha dragits ur men har inte hittat nått fel. Stereon har ja också kopplat ur igen ifall att den skulle ligga å störa men icke.
Är desperat och minst sagt tacksam för ALLA tips och råd
mvh// Eddie
-
Mogge
- Kontakt:
-
Eddie
-
Mogge
- Kontakt:
Hej!
Jadu, då var det en annan fråga!
Du har en säkring för matning, nr 1.
Jorden kommer troligen i kontakt 2 (gul, grå) på stift 10, en brun/blå ledning.
Hur denna går till jord vet jag inte, men vid stereons kontakt så finns det en brun, lite grövre jordanslutning. Denna grenas av bla till instrumentbelysning och jord till vissa instrument. Tror det är två mindre bruna kablar som går vidare från denna grenen, hur ser det ut på din bil?
Mvh Jonas
Jadu, då var det en annan fråga!
Du har en säkring för matning, nr 1.
Jorden kommer troligen i kontakt 2 (gul, grå) på stift 10, en brun/blå ledning.
Hur denna går till jord vet jag inte, men vid stereons kontakt så finns det en brun, lite grövre jordanslutning. Denna grenas av bla till instrumentbelysning och jord till vissa instrument. Tror det är två mindre bruna kablar som går vidare från denna grenen, hur ser det ut på din bil?
Mvh Jonas
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
Hej
Kan trösta dej med att jag har samma fel, det uppkom då jag kopplade in stereon. Dock har felet fösvunnit av sig själv, men återkommer lite då och då. Dock bara kortare tid. Slocknar några sekunder.
Hur har du kopplat stereon? Är det orginal kontakter eller är det som i mitt fall, allting var avklippt så jag fick sätta sockerbitar.
Jag misstänker att något har blivit fel då jag kopplade in med sockerbitar.
Stereon är inte kopplad över tändningen som den borde vara.
Kjell
Kan trösta dej med att jag har samma fel, det uppkom då jag kopplade in stereon. Dock har felet fösvunnit av sig själv, men återkommer lite då och då. Dock bara kortare tid. Slocknar några sekunder.
Hur har du kopplat stereon? Är det orginal kontakter eller är det som i mitt fall, allting var avklippt så jag fick sätta sockerbitar.
Jag misstänker att något har blivit fel då jag kopplade in med sockerbitar.
Stereon är inte kopplad över tändningen som den borde vara.
Kjell
-
Eddie
Ja ska ta en titt på vilka färger kontakerna har. Jag vet däremot att jag jordanslutningen var en grövre röd/brun kabel... Jo det var samma med mina kontaker. Det var ett trassel med avklippta kablar, så jag fick mäta mig till vilken som var vad.
Sen blev det väl inte rätt ändå. Färddatorn dog men stereon fungerade. Funderar på om jag har slitit för mycke när ja kopplade in sockerbiten och dragit ut nånting någon annnstans. I så fall var??
P.s Ska prova banka skiten ut instrumentbrädan. Ifall de e glapp
Sen blev det väl inte rätt ändå. Färddatorn dog men stereon fungerade. Funderar på om jag har slitit för mycke när ja kopplade in sockerbiten och dragit ut nånting någon annnstans. I så fall var??
P.s Ska prova banka skiten ut instrumentbrädan. Ifall de e glapp
-
Mogge
- Kontakt:
-
martin.s
-
Eddie
-
Mogge
- Kontakt: