Och sen AC'n, hur fanken ska jag göra för att fylla/renovera den?
Vad kostar en renovering? Någon som tagit sig an detta lilla helvete?
/Jocke
Åk till en AC-verkstad och få systemet trycktestat, kanske bara gasen som tagit slut. Ja den kan ta slut även om systemet är tätt.Mozifer skrev:Airbagen, jag vt att jag har sett det någonstanns, men blev den standard, i vilken modell och när isåfall?
Och sen AC'n, hur fanken ska jag göra för att fylla/renovera den?
Vad kostar en renovering? Någon som tagit sig an detta lilla helvete?
/Jocke
Jo jo, men om vi antar att det är tätt så är det inte lagligt att fylla på med "gammal" gas... MÅSTE konverteras till nya typen av gas...122. Jonas Andersson skrev:
Åk till en AC-verkstad och få systemet trycktestat, kanske bara gasen som tagit slut. Ja den kan ta slut även om systemet är tätt.
Finns en ny gas som du kan fylla i de gamla systemen utan att bygga om, som är laglig. Lite dyrare dock. Vet inte vad den heter, men fått infon av killen som sköter om AC´n på jobbet.Mozifer skrev:Jo jo, men om vi antar att det är tätt så är det inte lagligt att fylla på med "gammal" gas... MÅSTE konverteras till nya typen av gas...122. Jonas Andersson skrev:
Åk till en AC-verkstad och få systemet trycktestat, kanske bara gasen som tagit slut. Ja den kan ta slut även om systemet är tätt.
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst