Jag undrar om det är någon som vet om det är svårt att byta motorfäste?
Troligtvis har bakre fäste lossnat, drar jag på flyttar växelspaken sej ca 4-5 cm.
Motorn är bytt för ca 2 år sen. Det kan vara att de inte fått på det ordentligt. Det började med att 5an var svår att få i. Det var inte plats att lägga i den. Något tog emot. Jag vill ha det till att hela motorn rör sig då jag dra på. Det märks mest på 1,3,5 och Backen.
Hoppade till och med av backen i helgen.
Var sitter det bakre fästet?
Kjell Carlsson
Motorfäste
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
-
Dan.P
- Kontakt:
-
Gäst
Re: Motorfäste
kjell carlsson skrev:Jag undrar om det är någon som vet om det är svårt att byta motorfäste?
Troligtvis har bakre fäste lossnat, drar jag på flyttar växelspaken sej ca 4-5 cm.
Motorn är bytt för ca 2 år sen. Det kan vara att de inte fått på det ordentligt. Det började med att 5an var svår att få i. Det var inte plats att lägga i den. Något tog emot. Jag vill ha det till att hela motorn rör sig då jag dra på. Det märks mest på 1,3,5 och Backen.
Hoppade till och med av backen i helgen.
Var sitter det bakre fästet?
Kjell Carlsson
Nopp men det är trångt. sitter i bakkant vid startmotorn!
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
HJÄLP!!!
Motorfästet var helt ok.
Vad kan orsaken vara att växelspaken flyttar sig ca 4-5 cm vid gaspådrag i 1an och 3an. Framvagns ramen är hel. (ingen rost)
Det är inga oljud från motor eller växellåda.
Det känns inget glapp när man växlar, utan det kommer först då man släpper kopplingen.
Någon som har ett tips på vad det kan vara????
Motorfästet var helt ok.
Vad kan orsaken vara att växelspaken flyttar sig ca 4-5 cm vid gaspådrag i 1an och 3an. Framvagns ramen är hel. (ingen rost)
Det är inga oljud från motor eller växellåda.
Det känns inget glapp när man växlar, utan det kommer först då man släpper kopplingen.
Någon som har ett tips på vad det kan vara????