Jag tänkte tona lite rutor på bilen och jag har sett att det finns lite olika alternativ. Billigast lär det väl vara att använda solfilm från biltema? men jag undrar om det är någon som vet hur mycket det kostar för att låta en glassfirma att fixa det?
mvh andreas
Vad kostar det att tona rutorna?
-
Aandreas
- Kontakt:
-
yo84
- Kontakt:
skulle väl gissa på runt 2000 för bakrutan och sidorutorna bak. skillnaden med när man låter en glasfirma göra det är att dom använder en speciel film och sedan så kan dom juh det där. rätt jobbigt att solfilma om man ska ha det riktigt bra. sedan så är det juh så att eftersom glasfirman har sin speciella film så ser man minst 2 ggr så bra ut även när det är mörkt. så om man ska backa och parkera mycket så är glasfirma att föredra.
Snart ska den finslipas! 
-
Johan
- Kontakt:
Jag har tonat mina rutor själv. Blev nöjd. Det var ganska svårt. Tog 4 timmar att göra bakrutan. Sidorutorna var lite lättare. Jag köpte solfilm från CD cardic 4% ljusinsläpp. De är billiga och håller. Biltemas skulle jag tro att de tappar färgen efter ett tag.
Ja du ser inte ett piss när du backar i mörker. Jag får öppna dörren om jag måste backa. Annars försöker jag undvika att backa när det är mörkt. Backar alltid in när jag parkerar ifall det skulle vara mörkt när jag åker sen. Man lär sig att tänka på andra sätt.
Men det är förbannat mycket snyggare...

Ja du ser inte ett piss när du backar i mörker. Jag får öppna dörren om jag måste backa. Annars försöker jag undvika att backa när det är mörkt. Backar alltid in när jag parkerar ifall det skulle vara mörkt när jag åker sen. Man lär sig att tänka på andra sätt.
Men det är förbannat mycket snyggare...