Bilen är en 480 Turbo -92 och det är lite saker som inte fungerar riktigt. Tänkte om någon här vet vad det kan vara för fel och kosta att ev. laga.
1. Hastighetsmätaren verkar glappa för den är inte stabil, dock registerar den hastigheten men hoppar och far.
2. Säkringen till elspeglarna verkar ha en förmåga att gå sönder.
3. AC´n fungerar ej. Vad kostar en konvertering till R134a ?
4. Höger elhiss fungerar ej. Det låter när man trycker på knappen, men rutan rör sig inte.
5. Servon knorrade lite och läcker väl, men jag glömde kolla nivån.
6. Färddatorn visade ingen bränslemängd utan det stod bara FUEL, resten av funktionerna verkade fungera.
7. Farthållaren fungerade ej.
Bilen var lite allmänt sliten utvändigt med lite småbucklor, men fräsch undertill. Inte mycket rost förutom lite i dörrar samt bakskärmar. Koppling och växellåda verkade må bra. Nytt avgassystem och kamrem.
Invändigt var bilen fräsch och skinninredningen var i bra skick. Bilen hade även löstagbart drag. Sommar- och vinterdäcken var gamla.
Hur mycket jobb för att få den att fungera ?
Vad är bilen värd ?
Jag tittar på en 480, men vill ha lite råd innan köp.
-
real
- Kontakt:
Jag tittar på en 480, men vill ha lite råd innan köp.
Senast redigerad av 1 real, redigerad totalt 19 gånger.
-
warwick
- Kontakt:
Det låter väl hel ok om du får den billigt, känns ju som växellåda, motor och rost är det viktiga och dyra. det andra är ju som vanligt med 480 att det är div elfel. med det löser ju sig säkert 
Ac reprationer brukar ju va dyra, men ac går det ju att leva utan, kanske taklucka i bilen?
Pris är ju skitsvårt, låg ju en för 50 000kr på blocket och en ute för 1500kr nyss
Ac reprationer brukar ju va dyra, men ac går det ju att leva utan, kanske taklucka i bilen?
Pris är ju skitsvårt, låg ju en för 50 000kr på blocket och en ute för 1500kr nyss
Volvo 480-89 Turbo
Volvo v40-01 T4
Volvo p1800-72 ES
Volvo v40-01 T4
Volvo p1800-72 ES