Tjena! Tack för all hjälp med mitt inlägg om hastighetsmätaren!
Håller nu på att rusta upp bilen inför våren och ska ta bort lite rost som sitter under listerna på dörrarna.
Hur får jag bort dom? Måste jag ta bort panelen på insidan av dörren,?
/mvh Hampus
Dörrlisterna ska bort.
-
Hampus
- Kontakt:
Dörrlisterna ska bort.
-Volvo 480 ES
-
022. Pär Renström
- Kontakt:
Nädå, paneler behövs inte tas bort. Listerna är tejpade rätt på dörren. Och dom sitter rätt så hårt.
Jag tog väck mina men efter alla tips om fiskelina och värmepicka och allt sånt så kom jag fram till att det bästa i mitt fall var en brytbladskniv i bra och vasst skick. Skjuta ut bladet långt och helt enkelt skära sig igenom tejpen samtidigt som man håller ut listen så gott det går.
Det kommer att bli mycket tejprester kvar under...tveksam om det går att få bort dessa utan att skada lacken.
Min skulle ändå lackas om så hos mig slipades det friskt...
//Pelle
Jag tog väck mina men efter alla tips om fiskelina och värmepicka och allt sånt så kom jag fram till att det bästa i mitt fall var en brytbladskniv i bra och vasst skick. Skjuta ut bladet långt och helt enkelt skära sig igenom tejpen samtidigt som man håller ut listen så gott det går.
Det kommer att bli mycket tejprester kvar under...tveksam om det går att få bort dessa utan att skada lacken.
Min skulle ändå lackas om så hos mig slipades det friskt...
//Pelle

TurboVolvo även på jobbet.
-
Hampus
- Kontakt:
Tjena!
Upptäckte precis samma sak, att de var fasttejpade/limmade(?) direkt på dörren.
Har lite rost under som jag ville få bort men tror det blir för mycket jobb med att ta bort listerna, och det kommer förmodligen lämna fula spår, så jag slipar bort och lackar om rostfläckarna så gott det går och hoppas att inte allt för mycket gömmer sig under listen
Tack för tipset iaf!
Upptäckte precis samma sak, att de var fasttejpade/limmade(?) direkt på dörren.
Har lite rost under som jag ville få bort men tror det blir för mycket jobb med att ta bort listerna, och det kommer förmodligen lämna fula spår, så jag slipar bort och lackar om rostfläckarna så gott det går och hoppas att inte allt för mycket gömmer sig under listen
Tack för tipset iaf!
-Volvo 480 ES