Detta kanske låter som en dum fråga:
När jag startar min bil efter att den har stått stilla över en "kall" natt står det CHECK i displayen men när jag kör en bit, stänger av den och sedän på igen står det OK.
Detta är inget jag oroar mig över men jag är bara lite nyfiken på vad den mätaren mäter när den antingen säger CHECK eller OK.
MVH: Kirre
Check
-
Hoffster
- Kontakt:
Det står check en stund när den kollar oljan (och kylvattnet?). Tar väl en extra stund när bilen är kall. Väntar du några sekunder ska det stå "ok" när kollen, "checken", är färdig.
Ska alltså ske varje gång bilen startas!
Ska alltså ske varje gång bilen startas!
Pyst tysk pariserblå turbo -91
www.hoffmanworks.se
www.hoffmanworks.se
-
318_Oscar Söderhielm
- Kontakt:
Hej!
Som sagt så kollar färddatorn om det finns olja i motorn (och visar långt man kommer på innehållet i bensintanken) och check betyder inte mycket mer än att färddatorn tycker att du bör kolla manuellt om du har dåligt med motorolja (ett fenomen som även kan uppkomma om bilen står i sluttande plan, eller vid kall väderlek tydligen)
MvH Oscar
Som sagt så kollar färddatorn om det finns olja i motorn (och visar långt man kommer på innehållet i bensintanken) och check betyder inte mycket mer än att färddatorn tycker att du bör kolla manuellt om du har dåligt med motorolja (ett fenomen som även kan uppkomma om bilen står i sluttande plan, eller vid kall väderlek tydligen)
MvH Oscar