Hej

Jodu Chrillan 001

hehe man vet aldrig

förrän man har besökt skroten hehe

om det står en 480 där

och där ska dom ju inte stå

utan i våra garage eller utanför som reservdelsbilar

så låt oss hjälpa "niccman" med delar så han kommer igång och att dessa turbomotorer är både lättrimmade och snabba de fick ju du se när du hälsade på mej nu i somras C001

eller hur

hehe

så vad jag rekommenderar dej "niccman" lyft ur motorn och byt allt

lager, ventiler och styrningar, slipa toppen så att den blir plan och när du ändå är igång så varför inte uppgradera turboaggregatet en smula

+ intercoolern, det ska visst finnas en och nu förlåt

Mitsubishi turbo som ska funka bra om man gör om alla insugsgrejor eller varför inte leta rätt på en tvåstegsturbo från en nyare Volvo eller nått annat som kan funka

jag menar om du ändå håller på

att sen motorblocket är rostigt på utsidan så är väl det lättfixat eller hur? Borsta eller blästra för att sen måla så blir allt fint

för vad du har det är en MYCKET POTENT BIL

motorn håller för massor av tryck och den är ganska lättrimmad och för det mesta så håller den

MEN det finns en svaghet och den heter växellåda, det ska visst vara bäst om det står ....59 på den och det gör det på min, sen när du ändå har lyft ur motor och växellåda så byt koppling för den kommer du garanterat att slita på när du "optimerat" motorn, förresten att höja bränsletrycket och lätta på insugningsluften med ett "öppet" filter är ju inte heller fel