Sådär ja! nu är co halten ok igen 0,00 co2 o.oo co2500, lambda 1,037, hc 14.... En ny katalysator a' 4800 spänn plus arbete och ombesiktning. Misstänkte katalysatorn redan innan jag lämnade den till verkstaden då co halten låg samma både innan och efter katten, men eftersom den är så dyr tänkte jag att för att vara på den säkra sidan lämnar jag den på verkstan... dessutom besiktade dom bilen så det var ju skönt...
En liten reminder till er som kör omkring med misständningar och fel i insprutningen för länge... fixa detta innan katalysatorn går sönder, det är en dyr historia och dom pengarna kan man ju hellre tanka för eller nya fälgar kanske.
Köpte tändkablar på hcj, vilket för övrigt är det ända jag köpt från billighetsaffär till min kärra... gissa vad som gjorde mina misständningar... nya kablar från beru löste det problemet(som någon sa i ett tidage forum, man får vad man betalar för)
Vill dessutom rekommendera till er som har lite taskigt klös i motorn och att den dessutom kanske drar lite mycket soppa, byt kylvatten tempgivare och lufttempgivare så ska ni se att det löser problemet, en kostnad på ca en 500-lapp. Sen kan man ju om har kunskapen i mät-teknik kolla funktionen... välj själva, glöm bara inte att nollställa efter byte, lossa batterikabeln i ca 5-10 min så är det gjort.
mvh Mikael Tunberg
volvo 480 es -90 blåmetallic
co2 fixat (sommarn räddad)
-
Dan.P
- Kontakt:
Kul att det löste sig för dig, bra när medlemmarna följer upp o skriver några rader om lösningarna på problemen.
Själv så är det snart dags för besiktning, så det blir det årliga bytet av olja, filter och stift..............halvtank, fyra flaskor K-sprit och en liten bön att den klarar COn detta året också
Kör ju "kattlöst".
Förresten har du kvar gammelkatten?
Om du har kvar den hacka ur den med ett spett o montera. Lite rappare o piggare blir den.
Själv så är det snart dags för besiktning, så det blir det årliga bytet av olja, filter och stift..............halvtank, fyra flaskor K-sprit och en liten bön att den klarar COn detta året också
Förresten har du kvar gammelkatten?
Om du har kvar den hacka ur den med ett spett o montera. Lite rappare o piggare blir den.
-
Mogge
- Kontakt: