Då jag kört ett tag sedan stannar, stänger av, väntar fem minuter och ska starta igen så vill min bil helt enkelt inte göra detta. Till en början i varje fall. Jag försöker ytterligare och då startar den till sist men jag måste vara mycket försiktig på gasen. ger jag bilen för mycket gas dör den igen. Även när jag kör och snabbt trycker på gasen så liksom stryps motorn.
Det som jag tror kan vara felet till detta är att det blir undertryck i tanken och motron således inte orkar suga i sej sin bensin. Anledningen till detta är att när jag öppnar tanklocket efter en stunds körande så sugs det in luft. Det är alltså vakum i tanken... Till frågan: Var sitter avluftningen till tanken så jag kan ta bort eventuellt skräp som ligger i vägen?
Tack!
Var finns avluftningen till bränsletanken?
-
Elias
- Kontakt:
-
Hoffster
- Kontakt:
På min bil sugs det oftast också in ordentligt med luft när jag vrider av tanklocket. Har dock inga problem med att bilen dör som du beskriver, men den tvekar lite, eller "hoppar till", ibland vid full acceleration. Tänkte vänta och se om det avhjälptes vid nästa service, men det kanske beror på det som du berättar om.
Pyst tysk pariserblå turbo -91
www.hoffmanworks.se
www.hoffmanworks.se
-
Mogge
- Kontakt:
-
boostofta
- Kontakt:
Det är ju väldigt enkelt att testa om det är detta som är felet. Nästa gång den ej startar, lossa locket o prova igen, startar den direkt så prova ett par ggr till. För att vara säker på att det är det som verkligen är felet.
Mina båda 480or har ett kraftigt undertryck och jag har ej dessa problemen.
Hur varm är motorn när den är svårstartad? det vanligaste felet med svårstartad motor är att tempgivaren är kass, eller att det är dålig kontakt på stiften till givaren, eller att kablaget vid kontakten är skadat.
Mina båda 480or har ett kraftigt undertryck och jag har ej dessa problemen.
Hur varm är motorn när den är svårstartad? det vanligaste felet med svårstartad motor är att tempgivaren är kass, eller att det är dålig kontakt på stiften till givaren, eller att kablaget vid kontakten är skadat.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers