Jag har köpt på mej några 480. Och nu känner jag att jag inte hinner med att renovera dom, som jag planerat. Jag har satt in annons på internet, många har ringt, men jag har svårt att sälja dom till folk som bara ska ha ett fortskaffningsmedel. Jag vill att bilarna ska renoveras och bevaras. Så vet ni någon som vill ha lite objekt att jobba med kan ni höra av er. Annons finns under SÄLJES. Jag har ingen brådska att bli av med dom, de står avställda i en lada. Och platsen har jag fram till juni. Jag säljer inte, för att jag är i behov av pengar utan för att jag tycker att bilarna borde renoveras och min tid räcker inte till. Men jag kan vänta tills RÄTT köpare dyker upp. Naturligtvis har jag en 480 kvar, och sen hade jag tänkt att leta upp en till fast av lite senare årgång.
Vill ni veta lite om bilarna, kolla under säljes, eller skriv några rader till mej.
några 480 för mycket
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
-
Robban_killen
- Kontakt:
Är bara en nybörjare innom 480, men ändå känns ditt inlägg som "dumsnack".
Det kvittar väl vem som köper bilarna, det är ju ändå inte du som betalar? Om en person köper din bil, och bara kör den till den rasar, utan att renoverat den mycket mm, och sedan skrotar den, så är det ju hans bekymmer? Vill köparen betala en av dina 480 för flera tusen, och sedan göra sig av med den, så blir du ändå inte drabbad?
Det är som om att jag skulle köpa en damsugare men sen ändå inte eventuellt sälja den till någon som vill "använda den" för då kan den ju bli smutsig.
Men vad vet jag.....
Jag köpte min bil för att den är fulsnygg, och att ha något att köra i. Hade jag velat ha något snyggt, hade jag köpt en nyare bil.
Det kvittar väl vem som köper bilarna, det är ju ändå inte du som betalar? Om en person köper din bil, och bara kör den till den rasar, utan att renoverat den mycket mm, och sedan skrotar den, så är det ju hans bekymmer? Vill köparen betala en av dina 480 för flera tusen, och sedan göra sig av med den, så blir du ändå inte drabbad?
Det är som om att jag skulle köpa en damsugare men sen ändå inte eventuellt sälja den till någon som vill "använda den" för då kan den ju bli smutsig.
Men vad vet jag.....
Jag köpte min bil för att den är fulsnygg, och att ha något att köra i. Hade jag velat ha något snyggt, hade jag köpt en nyare bil.
-
Martin
- Kontakt:
Eller så vill Kjell jobba för att hålla så många 480 som möjligt vid liv, bla genom att välja köpare så att den inte hamnar på skroten efter ett år. Han ser nog något mer än bara en fulsnygg bil.Robban_killen skrev:Är bara en nybörjare innom 480, men ändå känns ditt inlägg som "dumsnack".
Det är som om att jag skulle köpa en damsugare men sen ändå inte eventuellt sälja den till någon som vill "använda den" för då kan den ju bli smutsig.![]()
Men vad vet jag.....
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
Helt rätt Martin.
Målsättningen för Svenska 480 klubben är att bevara denna bil. Och jag har inte den tid jag önskar att jag skulle ha, för att renovera dessa bilar. Sen kan man tycka att det är dumsnack, men klubbens målsättning är bland annat att bevara denna bil. Jag blir lite sur när man skriver på detta forum och inte känner till klubbens målsättning. Jag har haft många som velat köpa mina bilar,men till 4 stycken har jag talat om att jag inte är villig att sälja bilarna till dem. Två av bilarna är sålda till personer som vill fortsätta att renovera dessa. (framtida medlemmar). Jag tvingar ingen att köpa mina bilar, men det är jag som godkänner köparen, eller avgör vem som ska få köpa mina bilar. Sen kan man få tycka vad man vill om det. Men jag skrev detta i vårt forum, av den anledningen att här känner man till klubbens målsättning, och förstår varför jag vill ha tag på en köpare som vill fortsätta min påbörjade renovering. Så Robban, dessa bilar är mina ögonstenar, och dom lämnar jag inte till vem som helst.
Sen får du tycka att det är dumsnack eller vad du vill. Men så länge jag äger bilen avgör jag vem som ska få överta den. Och mina bilar är inte fulsnygga, de är skönheter!
Målsättningen för Svenska 480 klubben är att bevara denna bil. Och jag har inte den tid jag önskar att jag skulle ha, för att renovera dessa bilar. Sen kan man tycka att det är dumsnack, men klubbens målsättning är bland annat att bevara denna bil. Jag blir lite sur när man skriver på detta forum och inte känner till klubbens målsättning. Jag har haft många som velat köpa mina bilar,men till 4 stycken har jag talat om att jag inte är villig att sälja bilarna till dem. Två av bilarna är sålda till personer som vill fortsätta att renovera dessa. (framtida medlemmar). Jag tvingar ingen att köpa mina bilar, men det är jag som godkänner köparen, eller avgör vem som ska få köpa mina bilar. Sen kan man få tycka vad man vill om det. Men jag skrev detta i vårt forum, av den anledningen att här känner man till klubbens målsättning, och förstår varför jag vill ha tag på en köpare som vill fortsätta min påbörjade renovering. Så Robban, dessa bilar är mina ögonstenar, och dom lämnar jag inte till vem som helst.
Sen får du tycka att det är dumsnack eller vad du vill. Men så länge jag äger bilen avgör jag vem som ska få överta den. Och mina bilar är inte fulsnygga, de är skönheter!
-
Robban_killen
- Kontakt:
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
Robban_killen skrev:Självlart är det så.,förlåt för mig tjurighet. var bara allmänt trött på allt o alla.Det är ju jättebra att spara bilen åt framtiden, det är ju faktist en fin ( men annorlunda) bil
![]()
All heder åt 480!
Och sen kan jag tala om att troligtvis är den tredje bilen också såld. Det är en kille i från Norge, som håller på att renovera volvobilar. Så den kommer att gå på export, men den kommer troligtvis att vara med på någon träff här i sverige. Normannen brukar bland annat besöka Vallåkraträffen.
Så om allt går som det ska kommer han och hämtar den på fredag.
Och visst är det med vemod man lämnar bilarna ifrån sej.
Men sen känns det skönt att de kommer att fortsätta att renovera dem.
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
Ja, då var bilarna sålda. Den sista gick på export till Norge. Det var en kille som renoverade gamla Volvo. Han visade upp vilka bilar han hade i sin samling. Och där var bland annat en 262 cupé och en 780. Han och hans kompis åkte även till Sverige på olika träffar. De hade bland annat varit på Vallåkraträffen med en P1800ES, och där hade de vunnit pris.
Det var just en sådan köpare jag ville ha tag på. Sen var det kanske synd att den inte stannade i Sverige, men den bevaras i alla fall.
Det var just en sådan köpare jag ville ha tag på. Sen var det kanske synd att den inte stannade i Sverige, men den bevaras i alla fall.