hej! ja då har jag blivit medlem i klubben
Min 480 es -93 inköpt i piteå april -06 är rostfri och gått endast 10800 mil
trivs väldigt bra med bilen och den går m bra, men för två veckor sedan så gick vä fönsterhiss sönder (plastbiten) så nu undrar jag om det finns någon som har en till salu
maila eller ring mig snarast så jag kan köra för fullt igen
anders.agren@chello.se
0707505003
försökte lägga in en bild på bilen men lyckades inte.
ny medlem söker fönsterhiss
-
Ortovox
- Kontakt:
Det går att fixa rätt enkelt själv
Hejsan har nyligen själv råkat ut för samma sak och trodde så klart att man kunde köpa plastbiten löst på volvo men det va så klart endast komplett elhiss de sålde.
Så jag plockade faktiskt isär min elhiss själv och använde 2komponents härdande superstål tror jag det hette. Med detta byggde jag upp den biten av plasten som gått sönder och satte ihop allt igen. Nu funkar hissen som ny.
Jag hade gärna försökt beskriva lite bättre med bilder och text hur jag gjorde men tog inga bilder från denna gångens 480 mekande.
Så jag plockade faktiskt isär min elhiss själv och använde 2komponents härdande superstål tror jag det hette. Med detta byggde jag upp den biten av plasten som gått sönder och satte ihop allt igen. Nu funkar hissen som ny.
Jag hade gärna försökt beskriva lite bättre med bilder och text hur jag gjorde men tog inga bilder från denna gångens 480 mekande.