Är nyligen stolt ägare till en 480 ES -88. Efter att jag besiktigade bilen (som gick igenom med nästan blankt papper) så har multiinstrumentet börjat att bete sig som ett flipperspel. Bensinmätaren ser ut som spaceinvaders och resten av displayen lever sitt eget liv.
Detta är kanske ett vanligt problem på en 480? Vet någon här vad som kan göras?
För övrigt kommer jag att ställa ut bilen på ELMIA. Letar bara efter en lackare som kan fixa till färgen.
Du har nog samma problem som jag har på min, dock kommer mitt o går. Det är troligen kontaktproblem i färddatorns kontakt, man brukar få löda om så funkar det.
Jag gjorde en "Bypass" operation på färddatorn i min röda 480, jag lödde ytterst tunna virtrådar från nederdelen av "LCD-kortet" upp igenom bakstycket för att sendan löda fast dom på instickskontakterna. vart enormt bra men fan så pilligt...
Du har nog samma problem som jag har på min, dock kommer mitt o går. Det är troligen kontaktproblem i färddatorns kontakt, man brukar få löda om så funkar det.
Mvh Jonas
Min hastighetsmätare är ur funktion, har haft loss panelen och meckat lite med stiften, men problemet sitter inte där i mitt fall. Ngt annat förslag?
Mvh Jonas
Min hastighetsmätare är ur funktion, har haft loss panelen och meckat lite med stiften, men problemet sitter inte där i mitt fall. Ngt annat förslag?
Kontrollera kabeln mellan instrument och givare på växellådan.
Hade detta fel på min!