Jag vet att detta har tagits upp på forumet här innan, men jag undrar om någon vet om en M56L2K (4.25) växellåda från en T4 passar på en gammal 480 turbo -88. Jag har ännu inte riktigt fått grepp om alla Volvos modellbeteckningar.
/Lars
annan växellåda...
-
Martin
- Kontakt:
-
barlar
- Kontakt:
Nja, jag tror inte att den ka gå snabbare, men jag skulle behöva den starkaste låda jag kan hitta så jag helst slipper byta ut den i framtiden. Jag har den gamla turbolådan M54 och den börjar vina på 5:an och rasslar så där härligt vid nedväxlingar. Men nu när motorn äntligen går bättre så får man väl vara lite nöjd i alla fall, även om det sker små missöden.
Vet du hur mycket modifieringar det skulle behövas?
/Lars
/Lars
-
Martin
- Kontakt:
Nej det vet jag inte, men jag skulle letat Renault tävlingslådor i första hand.barlar skrev:Nja, jag tror inte att den ka gå snabbare, men jag skulle behöva den starkaste låda jag kan hitta så jag helst slipper byta ut den i framtiden. Jag har den gamla turbolådan M54 och den börjar vina på 5:an och rasslar så där härligt vid nedväxlingar. Men nu när motorn äntligen går bättre så får man väl vara lite nöjd i alla fall, även om det sker små missöden.
/Lars