sänkning från realcar

SonphE
Kontakt:

sänkning från realcar

Inlägg av SonphE »

funderar på att sänka pärlan, men har hört att om man gör fel så kan man få dålig väghållning på köpet, eller att det blir knas hos bilprovningen.
såg att de hade sänkningsats på realcar till våra fina bilar.
COBRA SPRINGS VOLVO 480 ES/TURBO 86- EX/E 40MM 1998kr

någon som har någon erfarenhet av dessa? de låter ju bra, men man vet ju aldrig.
480ES 1987 silver - under construction
boostofta
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Det som kan bli fel när man sänker är om man kombinerar fel fjädrar och dämpare.
Sänksatser är oftast gjorda för orginal dämpare.
Det är viktigt att man gör hjulinställning efter sänkning, bak är inga bekymmer, men fram blir det helt fel på 480in.

Sen kan man kapa fjädrarna oxå, gör man det med orginalfjädrar så ångrar man sig (mmm jag har gjort detta :) )

Kör med KG trimnings sänksats, tror det är lesjöfors eller nått sånt som gjort de fjädrarna. monterade helt nya volvodämpare samtidigt och är toknöjd med väghållningen.

skulle tro att "mina" fjädrar är samma typ som de real car har, samma prisklass i alla fall.

Ska du köra bana så har KONI ett helt kit med dämpare för typ 7000kr eller nått sånt. Skulle vara kul att prova en bil med det 8)
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
SonphE
Kontakt:

skoj

Inlägg av SonphE »

klart det skulle vara kul att testa konis, men jag ska inte köra på bans så de kändes lite kasta bort pengar =P

men tror jag ska ta och köpa sänkning iaf, och kankse nya orginal dämpare. de borde bli rätt schysst.
480ES 1987 silver - under construction
022. Pär Renström
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

Jag kör med gula Konidämpare och det är riktigt trevligt...väghållningen är riktigt bra. Lite stötigare förstås men inte ohållbart, det funkar!

//Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Skriv svar