Pop-up frispel

RobMad
Kontakt:

Pop-up frispel

Inlägg av RobMad »

Hallå!

Ska börja med att Tacka så mycket för att detta forumet finns. Har hjäpt mig mycket.

Till problemet:
Jag var i Malmö för ett par veckor sedan o min 480 ES -87 rullade fint fint. Men när jag skulle köra över ett väg gupp, då började Pop-upp lyktorna få fri spel. Dom hoppade upp o ner konstant båda två :oops:. Kunde inte få ner dom lr upp dom. Hadde bråttom hem så jag fick köra med dom "hoppande" hem i en timme :oops:(kom på senare att dra säkringen till pop up motorn). Så idag lämnade jag den till en mekaniker. Och han påstår att reläerna inte får ström från vredet. Kan detta va sant? Kan ni hitta på någon uteslutnings metod som jag kan pröva?

Blir väldigt glad för snabba svar! :D
Bild
boostofta
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Eftersom felet uppstod när du körde över ett gupp så tyder det på glapp någonstans.
Om mekanikern mätt att det inte kommer ström till reläet så stämmer säkert det.
varför det inte kommer ström fram är nästa steg. Bara att följa ledningar (med hjälp av elschema så klart ;) ) så får man fram om det är vredet, en lös kabel eller kortslutning som orsakar detta.

för att hjälpa dig mer behöver jag veta vilket läge är ljusomkopplaren i, vilken kabel på vilket relä saknar ni ström?
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
RobMad
Kontakt:

Inlägg av RobMad »

boostofta skrev:Eftersom felet uppstod när du körde över ett gupp så tyder det på glapp någonstans.
Om mekanikern mätt att det inte kommer ström till reläet så stämmer säkert det.
varför det inte kommer ström fram är nästa steg. Bara att följa ledningar (med hjälp av elschema så klart ;) ) så får man fram om det är vredet, en lös kabel eller kortslutning som orsakar detta.

för att hjälpa dig mer behöver jag veta vilket läge är ljusomkopplaren i, vilken kabel på vilket relä saknar ni ström?
Jag återkommer med svaret så snabbt som möjligt. Ska ringa mekanikern i eftermiddag.

tackar för ett snabbt svar :D
Bild
Skriv svar