Kan man stoppa i en turbomotor en icketurbo 480 utan vidare? Eller måste man svetsa en massa?
Om man kan, nåt speciellt att tänka på?
Kalle
Turbo motor i ES modell?
-
Karl Eklund
- Kontakt:
-
Martin
- Kontakt:
-
Karl Eklund
- Kontakt:
Jo...
Jag hade tänkt mig det som ett projekt att lära sig liter mer om motorrummet, och samtidigt plocka isär och serva den innan den stoppas i, men det kanske det är bättre att köpa en hel turbo och plocka ner den istället.
-
boostofta
- Kontakt:
låter som en betydligt enklare lösning
man tänker bara på de stora bitarna, men missar alla små, som att de troligtvis skiljer på signaler till instrumentet så man får byta det osv, annan bränslepumps som nämnts tidigare.
Ska man bygga en ren rejsbil och rensa plåt ren och sen mestadels använda special delar så spelar det mindre teater. Men vill man ha det genom svensk bilbekämpning och nått så när funktionellt så hade jag slaktat en turbo och byggt på den.
Troligtvis valt en med kamremshaveri eller nått
man tänker bara på de stora bitarna, men missar alla små, som att de troligtvis skiljer på signaler till instrumentet så man får byta det osv, annan bränslepumps som nämnts tidigare.
Ska man bygga en ren rejsbil och rensa plåt ren och sen mestadels använda special delar så spelar det mindre teater. Men vill man ha det genom svensk bilbekämpning och nått så när funktionellt så hade jag slaktat en turbo och byggt på den.
Troligtvis valt en med kamremshaveri eller nått
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers