Hej på er allihop!
Höll på o meckade med bilen (en 480 turbo -92) hade blivit lite lagom trött på att fläkten glappade... någon sladd tänkte jag o tog bort instrumetpanelen. Såg ingen lös sladd så jag tänkte ge upp.. eftersom fläkten glappade så innebar det att jag satt o vred om startnykeln lite då och då. En gång så vred jag lite för långt och det slog mig "skulle inte motorn ha startat där?" provade igen o bilen var helt död!
Provade igen och igen men det enda som händer är att det klickar till i reläna. Jag har hittat bensinpumpsrelät och säkringarna där och säkringarna är hela. Kan väl nämnas att bilen gick som en klocka innan, alltid startat, läcker kylarvatten dock men det är ett annat problem... gör ju inget om kylarvattnet läcker om jag inte får igång bilen...
Vad kan jag ha gjort som jag inte skulle ha gjort... kommit åt någon ímmobilizer? (om det nu finns någon sådan) eller har något av reläna pajat o hur kollar man det? Vill gärna få igång bilen igen!
Kan tillägga att 480:n är min första bil så jag kan inte så mycket om det här.. än!
MvH Oscar
Lösning:
Det var en sladd vid startmotorn som hade lossnat som var boven i dramat!
/Oscar
Vägrar starta
-
318_Oscar Söderhielm
- Kontakt:
Vägrar starta
Senast redigerad av 1 318_Oscar Söderhielm, redigerad totalt 11 gånger.
-
Mogge
- Kontakt: