Höja laddtryck på 480 turbo?
-
Gäst
Höja laddtryck på 480 turbo?
Hur går jag tillvägen vet att jag måste få wastegate staget att bli kortare men hur ska jag skruva det? och vad för verktyg ska jag använda? hur mkt pallar topppackningen innan den ger sig?
-
Martin
- Kontakt:
Re: Höja laddtryck på 480 turbo?
Har inte hört om ngn som blåst toppackningen pga höjt laddtryck än, vanligare är nog växellådan/kopplingen eller turboaggregatet själv, eller ngn slang som går sönder/hoppar av. Vill du vara på den säkra sidan så höj till runt 0.8 Bar, då märker du en rejäl skillnad o den ska vara hyffsat driftsäker också.Gäst skrev:Hur går jag tillvägen vet att jag måste få wastegate staget att bli kortare men hur ska jag skruva det? och vad för verktyg ska jag använda? hur mkt pallar topppackningen innan den ger sig?
-
Sellgren
- Kontakt:
Det är bara att kolla vid wastegaten så fattar du nog hur du ska skruva men använd en pysventil istället för att bara korta staget. Kolla på trimnign och styling sidan på detta forumet så får du mycket info om just trimning. Tycker det är så onödigt att behöva skriva svar efter svar när det redan finns all info som kan behövas.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
-
Dan.P
- Kontakt: