Vet inte om värmenkommer att knäcka motorn direkt, är ju trots allt vätskekyld oljekylning vilket är bra. Oh andra sidan så bultar man som bilfabrikant inte på det helt utan vidare....
Däremot kommer det inte in så där värst mycket luft i motorrummet iom avsaknaden av en "riktig" grill. Turbo och grenrör är väl inte heller direkt idealiskt placerade. Ett scoop som hade styrt ner kall luft här hade nog varit bra.
att ladda 1,0-1,2 med orginal turbo och I/C verkar meningslöst i mina ögon då det kommer att bli en skadlig värme ökning på avgaserna. Visst det går att ge mer sås och kyla med, men då får man för fet blandning och får inte ut mer effekt. större turbo och annan I/C kommer att krävas för att ha någon användning av det alddtrycket.
Redan 0,95bar är för mycket, visst kommer det att gå och ge effekt, men detta pga att du troligtvis inte kör på fullt laddtryck särskilt länge. Sätt motorn i en bromsbänk och kör den på fullt ett par minuter så kommer effekten att sjunka ganska dramatiskt, och i längden så lär det ryka kraftigt.
Sälj orginalaggregatet medans du kan få pengar för det

Ett Mitsubishi 15 T eller 16T är nog lagom för det du planerar, inte särskilt dyra heller. Kräver lite ombyggnad men det lär det vara värt.
Skulle kunna tänka mig att du får mer effekt redan vid 0,95bar med dessa aggregat än det som sitter där nu, dock blir responsen lidande, det går att lösa med ett riktigt grenrör och lite labbande med ett programmerbart insprutningssystem. MS är billigt, man bygger det själv och all info finns på nätet. ca1200-1500kr färdigbyggt