480 på skroten

Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

480 på skroten

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej alla 480-fans´ :D idag va jag på skrotcentralen eller även kallad Huldas skrot här hemma i Uppsala, där står det en 480es som är smälld men det finns massor av bra delar där för den som vill, det va för varmt och jag hade inga verktyg med mej så jag tog inget jag inte har, tänkte att jag skulle tipsa er mina vänner om ni behöver nåt, vad som finns verkar vara det mesta av motor, växellåda, dörrar som verkar klart godkända + en massa andra bra saker, vad som också sitter i den är dom svårfångade bakre högtalarna dom i fackena bredvid baksätet om inte annat för gallret eftersom högtalarna inte brukar leva upp till nutid, men det är väl ofta av mindre betydelse då dom går att byta ut :), popuplysen och andra framlysen verkar justa men baklysena va lite trasiga i överkanten men för övrigt bra, här uppe i Uppsala är vi ju inte så bortskämda med delar till våra pälror på skrotarna så för er som bor inärheten har ju chansen, jag kan ev. hjälpa nån annan längre bort att fixa om jag hinner efter det här :? , vet inte om dom har semesterstängt nu men det går ju att ringa dit, tänkte kolla på måndag om det är öppet :shock:, ni har ju min mail och mobilnr. på min medlemsadd. om ni vill ha hjälp att fixa nåt så ska jag försöka hjälpa. Ha det gott i sommarvärmen och njut av era pärlor :D

mvh

Chrille