Söker röret som går mellan turbon och luftmassemätaren tror det är samma på 440-460-480,, min bil är iaf en 440 Turbo.
söker ett som är helt och utan sprickor i gummit!!
Någon som vet vad det kostar nytt?
Maila: spacer@bredband.net
Turborör
-
Martin
- Kontakt:
Re: Turborör
Minns inte vad det kostade nytt, men inte farligt pris iaf.V70 skrev:Söker röret som går mellan turbon och luftmassemätaren tror det är samma på 440-460-480,, min bil är iaf en 440 Turbo.
söker ett som är helt och utan sprickor i gummit!!
Någon som vet vad det kostar nytt?
Maila: spacer@bredband.net
-
Mogge
- Kontakt:
-
Gäst
-
Mogge
- Kontakt:
-
v70
-
boostofta
- Kontakt:
Den veckade/gjutna slangen mellan ev. turbo och lmm brukar var rätt dyr oavsett bil. 6-700kr låter inte otroligt.
Du kan ju kolla på en bilskrot, bör gå att hitta som är hyffsat ok till bra pris
Du kan ju kolla på en bilskrot, bör gå att hitta som är hyffsat ok till bra pris
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-
Mogge
- Kontakt:
Hej!
Att tänka på med den nedre slangen, om man ersätter den. Den måste vara formstabil mot undertyck. Inte så kul o suga ihop den under fullt laddtryck!
Som Peter sade, övre slangen hittar man nog bäst på skroten, förvisso den nedre oxå men den brukar vara trasig i själva anslutningen till turbon (det är slangklammern som skadar slangen)
Mvh Jonas
Att tänka på med den nedre slangen, om man ersätter den. Den måste vara formstabil mot undertyck. Inte så kul o suga ihop den under fullt laddtryck!
Som Peter sade, övre slangen hittar man nog bäst på skroten, förvisso den nedre oxå men den brukar vara trasig i själva anslutningen till turbon (det är slangklammern som skadar slangen)
Mvh Jonas