Hej kompisar, nu behöver jag er hjälp igen, får lov att ställa frågan här eftersom det verkar vara nåt fel på övriga platser här på forumet, nåväl häromdan så när jag skulle starta bilen så gick startmotorn knappt när jag vred om nyckeln typ två varv

efter att ha väntat en stund lyckades jag få igång bilen men med en mycket trött startmotor, dåligt batteri tänkte jag, så hem och ladda, följande dag startade bilen helt normalt så jag kör ut ur garaget och stänger av när jag ska starta igen så knäpper det bara till, ok kan ju vara batteriet som är slut så jag väntar tills idag och köper ett nytt men tji samma knäppande men i övrigt inget liv, tror att jag lokaliserat startmotorn under grenröret bakom turbon, trångt har jag ju läst här

men det går nog att komma åt den, fråga vad är det som brukar gå sönder i startmotorn? och kan man ta bort den utan att lossa avgasröret under turbon

kan jag kolla upp något innan jag ger mej på att montera loss den? Mogge du brukar ju ha kläm på sånt nåt förslag? av det lilla man kan se av startmotorn så verkar den inte så stor eller är det bara solenojden man ser uppifrån, har inte kypit under än, men jag hamnar väl där till sist. tråkigt att inte han bilen igång nu när man vill åka speciellt som jag har en "ny" nu en -94 men startmotorerna är väl lika rakt av eller finns det nåt som skiljer dom åt mellan årsmodellerna, kom igen hoppas på ett snabbt svar som vanligt här av er så man kan åka vidare
mvh
211# Chrille