Startmotor

2113Chrille

Startmotor

Inlägg av 2113Chrille »

Hej kompisar, nu behöver jag er hjälp igen, får lov att ställa frågan här eftersom det verkar vara nåt fel på övriga platser här på forumet, nåväl häromdan så när jag skulle starta bilen så gick startmotorn knappt när jag vred om nyckeln typ två varv :( efter att ha väntat en stund lyckades jag få igång bilen men med en mycket trött startmotor, dåligt batteri tänkte jag, så hem och ladda, följande dag startade bilen helt normalt så jag kör ut ur garaget och stänger av när jag ska starta igen så knäpper det bara till, ok kan ju vara batteriet som är slut så jag väntar tills idag och köper ett nytt men tji samma knäppande men i övrigt inget liv, tror att jag lokaliserat startmotorn under grenröret bakom turbon, trångt har jag ju läst här :shock: men det går nog att komma åt den, fråga vad är det som brukar gå sönder i startmotorn? och kan man ta bort den utan att lossa avgasröret under turbon :?: kan jag kolla upp något innan jag ger mej på att montera loss den? Mogge du brukar ju ha kläm på sånt nåt förslag? av det lilla man kan se av startmotorn så verkar den inte så stor eller är det bara solenojden man ser uppifrån, har inte kypit under än, men jag hamnar väl där till sist. tråkigt att inte han bilen igång nu när man vill åka speciellt som jag har en "ny" nu en -94 men startmotorerna är väl lika rakt av eller finns det nåt som skiljer dom åt mellan årsmodellerna, kom igen hoppas på ett snabbt svar som vanligt här av er så man kan åka vidare :)

mvh

211# Chrille
Sellgren
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Kolla inlägget jag skrev på http://svenska480klubben.com/phpBB2/vie ... highlight=
så får du nog svar på det mesta.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
v70

Inlägg av v70 »

ta bort värmeplåten ovanför startmotorn.. knacka sen lite försiktigt med en hammare på den ....startar den sen så är det startmotorn som kärvar!!!

Hade samma fel på min för lite sen.... knackade med en mejsel två mornar sen har det fungerat... frågan är kanske hur länge till... :)
211

Inlägg av 211 »

Hej kompisar har äntligen lyckats att få bort den trasiga startmotorn orkar inte hålla på att renovera den så jag ringde volvo och dom kunde fixa en utbytes för 1733:- med klubbrabatten kostade visst 1925:- utan så det är ingen tvekan om att man inte har nytta av sitt klubbmedlemskap både när det gäller att få förstkassig hjälp från alla er därute :D plus rabbat på både delar och försäkring :lol: så nu återstår att vänta en dag på den nya och sen få dit den på plats, trångt är det men man blir ju en erfarenhet rikare :shock:

mvh
Chrille
Skriv svar