Døde pop-up lys

Chope
Kontakt:

Døde pop-up lys

Inlägg av Chope »

Hei. fikk en kortslutning i lyset innfestningen på setebeltet, og samtidig "døde" pop up lysene. sjekket så sikringene og alle var inntakte. noen som har en ide om hva som kan ha skjedd?
boostofta
Kontakt:

Inlägg av boostofta »

Hej
Trevligt att även Norrmän hittar hit, blir dock inte riktigt klok på om du menade kortslutning i kretsen till lysdioden eller själva strömbrytaren.
Så jag kollade upp båda. Du skriver inte vilken årsmodell det är. Jag har tiitat på en 1990 årsmodell, kanske inte stämmer med din bil.

Lysdioden får spänning via säkring 20, om det blir kortslutning så kan denna bränna. Dock har den ej något samband med popup ljusen vad jag kan se.

Strömbrytaren som aktiverar varningslampan i instrumentet fungerar enligt följande.
När bältet trycks på plats jordas en signal från CEM som då tänder varningslampan. Alltså går det inte att kortsluta denna kabel annat än till + matning. Vilket inte borde ge något problem, men CEM är ju CEM.

Ang pop up ljus så har det skrivits massor om detta, placering av relä, tips på felsökning mm. Använd sök funktionen och se vad du får fram.
Kom tillbaka om du undrar något.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Skriv svar