Miniträff???!!!
-
Christer Nilsson
- Site Admin
- Kontakt:
Miniträff???!!!
Tjena alla freaks!!! Tjolöholm blev väldigt lyckat! Nu till helgen ska jag upp till Gbg med min 66:a och delta i en jubileumskortege med anledning av att Volvo-museumet fyllar 10 år i år. Det blir nog en 30-40 bilar och alla Volvo!!! Funderade på om vi inte kunde ha en liten miniträff någonstans snart. Helsingborg tex?? Kom med förslag!!!
/CN#001
/CN#001
-
Carl Lindberg
- Kontakt:
-
Martin
- Kontakt:
Re: Miniträff???!!!
Jag kommer om det är i Hbg. Kanske ta det hem till Volvo_Freak o titta på bygget? Kommer med 3 bilar i mer eller mindre tvivelaktigt skick i så fall.Christer Nilsson skrev:Tjena alla freaks!!! Tjolöholm blev väldigt lyckat! Nu till helgen ska jag upp till Gbg med min 66:a och delta i en jubileumskortege med anledning av att Volvo-museumet fyllar 10 år i år. Det blir nog en 30-40 bilar och alla Volvo!!! Funderade på om vi inte kunde ha en liten miniträff någonstans snart. Helsingborg tex?? Kom med förslag!!!
/CN#001
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
Miniträff!
Helt klart är familjen Carlsson intresserad.
Dock inte vecka 25 för då är vi i Grekland.
Förslaget att besöka Volvo_Freak lät också intressant.
Sen vet jag att det finns ett museum ute på Berga i Helsingborg. Där finns det mesta från radioapparater till lastbilar. Jag såg att det stod en röd 480 utanför ingången i våras. Kanske hade varit värt ett besök?
Kjell Carlsson
Sen vet jag att det finns ett museum ute på Berga i Helsingborg. Där finns det mesta från radioapparater till lastbilar. Jag såg att det stod en röd 480 utanför ingången i våras. Kanske hade varit värt ett besök?
Kjell Carlsson
-
Martin
- Kontakt:
Frågan vi kanske ska ställa oss är hur mycket plats volvo_freak har, om vi kommer några stycken med bilar..kjell carlsson skrev:Miniträff!
Kjell Carlsson
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
Vi kanske ska börja med att fråga om vi får komma. Sen kan vi ju höra hur många som får komma. Men du (Martin) kan väl skicka frågan vidare till honom. Jag vet bara att han var upptagen nu fram till skolan slutar, jag tror att den slutar nästa vecka. Själv är jag lite upptagen fram till midsommar. Håller på att packa inför Greklandsresan.
Men visst hade det varit kul med en miniträff och få se detta specialbygge som han håller på med.
Kjell
Men visst hade det varit kul med en miniträff och få se detta specialbygge som han håller på med.
Kjell
-
Christer Nilsson
- Site Admin
- Kontakt:
träff
Den 18 juni ska jag ner till Hbg. Blir det fint väder skulle vi ju kunna träffas någonstans. Kanske tittat på 480-bygget... Har pratat lite med Kjell om det. Finns det fler som vill och kan så gör ett inlägg om det!
MVH
/CN
MVH
/CN
-
Martin
- Kontakt:
Re: träff
18/6 spikar vi då tycker jag! Ngn som är mer rutinerad på det här som lägger upp nån typ av aktivitet? Mina förslag är väl åtminstone en cruise med ett gäng 480, vore trevligt om hbg fick se det..Christer Nilsson skrev:Den 18 juni ska jag ner till Hbg. Blir det fint väder skulle vi ju kunna träffas någonstans. Kanske tittat på 480-bygget... Har pratat lite med Kjell om det. Finns det fler som vill och kan så gör ett inlägg om det!
MVH
/CN
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
ok. spikad den 18de.
Tid och plats?
Mitt förslag är att vi träffas hemma hos Volvo_Freak.
Sen kan vi bestämma vidare där.
Det hänger ju lite på hur många som kommer.
Frågan är vilken tid som passar bäst?
Kanske en tur till Helsingborg eller köra till något fik eller pizzeria.
Allt detta kan vi ju diskutera när vi träffas.
Det viktigaste är att vi träffas och kan prata lite 480.
Kjell
Tid och plats?
Mitt förslag är att vi träffas hemma hos Volvo_Freak.
Sen kan vi bestämma vidare där.
Det hänger ju lite på hur många som kommer.
Frågan är vilken tid som passar bäst?
Kanske en tur till Helsingborg eller köra till något fik eller pizzeria.
Allt detta kan vi ju diskutera när vi träffas.
Det viktigaste är att vi träffas och kan prata lite 480.
Kjell
-
Christer Nilsson
- Site Admin
- Kontakt:
13.00
På lördag träffas vi på Mac Donalds i norra Helsingborg(Stattena) klockan 13.00. Sedan tar vi en tur genom stan och ut till Kingelstad och kollar på ett 480-bygge med något ovanliga dörrar... Därefter får vi se vad vi hittar på! Man kan nå mig på 070-2332427.
/Christer #001
/Christer #001
-
volvo_freak
- Kontakt:
-
Martin
- Kontakt:
- Björn #194
- Kontakt:
-
Martin
- Kontakt:
-
Christer Nilsson
- Site Admin
- Kontakt:
-
212 Kjell Carlsson
- Kontakt:
foto från miniträffen
Vet inte om det fungerar, men här har jag lagt lite bilder från miniträffen
http://spaces.msn.com/members/480sweden ... 02_owner=1
http://spaces.msn.com/members/480sweden ... 02_owner=1
-
Martin
- Kontakt:
Re: foto från miniträffen
Snabbt jobbat Kjell!kjell carlsson skrev:Vet inte om det fungerar, men här har jag lagt lite bilder från miniträffen
Blev en mkt trevlig dag för övrigt. Vi avrundade med lite cruise på kvällen och tittade på lite trevliga bilar. Blev även lite sånt där olagligt där det bjöds på fyrkraffsare med över 500 hästar, ett bra slut på en bra dag. Tackar för alla som kom!
-
Henrik Halvorsen
- Kontakt:
-
alexander82
- Kontakt:
Helgrym dag, måste göras igen!
Jag och Tobbe tog även lite bilder igår och dessa (samt en liten mörk filmsnutt från streetracet) kan ses här:
http://megaserv.mine.nu/480/treff/minijuni
Observera att bilderna är STORA så ni med gamla 56k-modem får vänta en stund på att bilderna ska ladda...
Jag och Tobbe tog även lite bilder igår och dessa (samt en liten mörk filmsnutt från streetracet) kan ses här:
http://megaserv.mine.nu/480/treff/minijuni
Observera att bilderna är STORA så ni med gamla 56k-modem får vänta en stund på att bilderna ska ladda...
480n såldes i Juli 2005, nu kör jag Peugeot 206 tills sommaren då blir de Audi A4 1.8T Quattro
-
Christer Nilsson
- Site Admin
- Kontakt:
Hej på er!
Det var mycket trevligt att träffa alla och inte minst att få se ett mycket intressant 480-projekt! Uppslutningen var väldigt bra (8 bilar) med tanke på att det var med ganska kort varsel och endast meddelat på forumet. Det visar att man mycket väl kan använda forumet även till sådana här saker. Detta ska vi definitivt göra om!
MVH
/CN #001
Det var mycket trevligt att träffa alla och inte minst att få se ett mycket intressant 480-projekt! Uppslutningen var väldigt bra (8 bilar) med tanke på att det var med ganska kort varsel och endast meddelat på forumet. Det visar att man mycket väl kan använda forumet även till sådana här saker. Detta ska vi definitivt göra om!
MVH
/CN #001
-
volvo_freak
- Kontakt:
kul att ni gillade bygget!!!!! som alla nadra säger så blev det en toppen dag tyckte vi nog alla?!!! det som hände måste vi defenitift göra om när alla är lediga å sånt!! hoppas vi ses fler gånger var skit kul att lära känna er... sen finns det nådon som kan hjälpa mej å få ner min 480 till vallåkra i augusti???????
-
volvo_freak
- Kontakt: