Passa på

Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Passa på

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej ingen kompisar som jag berättade igår så krockade jag min 480turbo -90, försäkringsbolaget har löst bilen men vägrar låta mej behålla bilen eller ens ta några delar från den :x den kommer altså att skrotas och dom lämnar den till Bildemo i Uppsala, så om du behöver delar så kolla där dom närmaste dagarna , Motorn är i mycke bra kondition har gått 18000mil, skinninredning, mycket friska och bra delar, det känns ju bättre om man vet att rätt människor kommer över dessa delar när försäkringsbolaget är så knäppa att dom inte vill låta mej eller nån annan laga upp bilen igen :evil: så håll koll där så kanske ni får med nåt ni behöver.

mvh
Chrille

ps. letar fortfarande efter en "ny" 480T ds.
Sellgren
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Tråkigt att få höra att fina 480s hammnar hoss någon som inte uppskattar den som någon av oss skulle göra. Men du tror inte att du skulle kunna göra mig en tjänst då jag sett bilen på bild. Nämligen att du köper tillbaka snowcapen = kåpan över luftintaget på bilen åt mig. För jag vill väldigt gärna ha den och jag kan betala bra för den så det är inget problem. Senare i framtiden så kan jag nog säkert gjuta av den och tillverka åt andra som vill ha en i klubben med.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Hej, jo jag kunde förstå att en del skulle vara intresserade av snowcapen, jag med eftersom jag tänker skaffa mej en "ny" 480 så va ett av de första jag gjorde när jag fick veta att dom ville lösa in bilen att skruva bort just den :mrgreen: tänker behålla den till nästa bil, men det där med att gjuta av den är en bra ide :D kanske kan gå att arrangera av nån som kan, så tyvärr min är ej till salu.

mvh
Chrille
Sellgren
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

OK, synd.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Aandreas
Kontakt:

Inlägg av Aandreas »

hej, synd att höra angående bilen. dock tack för tipset. Ska se om jag hinner förbi bildemo i veckan. alltid kul om man hittar nåt fint, inte ofta jag brukar hitta dem på skroten här i uppsala. Hade du nåt man borde kolla in, läderklädsel eller liknande?
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Hej, ja det är svart/grå läderklädsel i den glöm, inte att ta alla dörrsidor och övriga inredningsdetaljer av läder

mvh
Crille
Aandreas
Kontakt:

Inlägg av Aandreas »

dem hade inte fått in nån på bildemo. Vet du när de brukar lämna över bilarna till skroten? behåller de dem en stund eller?

mvh andreas
Lennarth Nilsson
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Lennarth Nilsson »

Vilket försäkringsbolag hadde du försäkrat i?
Jag var försäkrad i Volvia när min -95 blev krockad. Jag fick behålla bilen mot 20% av ersättningen från .
Nu är den riktad och lackad och står i garaget redo för återmontering av motor, framvagn MM. MM. :)

MVH Lennarth 078
Volvo 480collection -95 mörkgråmetallic
Volvo 480 ES special -87 / -00 orange, blå
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Hej kollade just vart bilen gick efter innlösen av IF, den gick tydligen hit

Namn: KARSTORPS BILDEMONTERING AB

Adress: BOX 13075

Postnr: 600 13
Förvärvsdatum: 2005-06-02

Kolla där så kanske ni hittar den