Vilka krav finns det för växelspaksknoppen, måste jag ha en orginal, eller kan jag sätta i en annan som verkar passa? Hur sitter den gamla fast, limmad, skruvad, pressad etc?
Hur är det med backknoppen, händer det något där när jag tar bort växelknoppen?
Funderar på denna: (micro)
Det finns väl inga krav på den, inte rent besiktningsmässigt alltså.
Den är pressad ner på spaken. Inget händer med backen när du bankar lös den gamla, dock ser den på bild ut att bli lite problematisk. Backspärren går ju liksom in under originalknoppen, den där ser ut att krocka.
Jag har en Momo Sphere S knopp, avsedd för spakar med backspärr och den funkar utmärkt!
På en ES jag hade provade jag med en liknande knopp från Biltema eller vad det nu var och den såg ungefär likadan ut som den...och där fick jag problem.
man kan modifiera backspärren om man vill. Men det är ju inte rätt
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
våld bryt bort plasten till spärren. Om du lyfter upp damasken runt spaken så ser du hur det ser ut. Jag har inte gjort då jag gillar funktionen med backspärr. Men det betyder ju inte att jag inte haft tankar på att modifiera
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Hehe, näää det lät ju som lite fusk
Klart backspärren ska få vara kvar. Det är ju en del av 480
Det får bli o leta vidare efter en knopp med lysande växlar.
Tack för tipsen!
Hör gärna av dig om du hittar några knoppar med backspärr för jag har inte haft någon framgång alls. Har inte hittat en ända. Någon som vet någon knopp med backspärr?