Hejsan
FIck klagom¨l på min parkeringsbroms när jag var och besiktigade min poärla och lämnade in den hos en lokal bilverkstad, det blev bra och den gick igenom ombesiktningen. Men nu till mitt problem, den har börjat släppa igen så den gör ingen verkan alls nu känns det som, aningen känse, killen på verkstaden sade att jag borde köpa nya bromok bak och fixa, så ja tänkte höra om detta är någonting som är mycket svårt eller om det är "lätt" att fixa själv, eller kasnke att man bara behöver spänna bromsvajern??
Någon som vet???
//Affe
Vit ES -87
Parkeringsbromsen
-
boostofta
- Kontakt:
Justeringen för handbromsen är inbyggd i bromsoken, och tyvärr rostar detta ibland, eller väldigt ofta. Så din verkstad har troligtvis rätt.
Om du söker lite så finns det en hel del skrivet om hur handbromsjusteringen går till. Detta måste så klart göras om man byter oken. Du måste även lufta bromsarna, proceduren skiljer sig beroende på om du har ABS eller ej.
Om du söker lite så finns det en hel del skrivet om hur handbromsjusteringen går till. Detta måste så klart göras om man byter oken. Du måste även lufta bromsarna, proceduren skiljer sig beroende på om du har ABS eller ej.
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers