Vallåkraträffen 19-20 augusti

Skriv svar
212 Kjell Carlsson
Kontakt:

Vallåkraträffen 19-20 augusti

Inlägg av 212 Kjell Carlsson »

Ja, då var det dax igen!
Jag håller på med förberedelserna. Jag har fått in anmälningar från Malmö i söder och Danmark i väster till ????i norr. Det är ca 13-16 bilar, de flesta kommer både lördagen och söndagen. Men det är plats till många fler!
Så ni som inte har anmält er ännu, gör det! Det underlättar för oss som planerar och förbereder.
Och till er som inte varit där tidigare, ni får möjlighet att träffa andra medlemmar och utbyta erfarenheter. Och naturligtvis står det er fritt att vandra runt på hela Vallåkraträffen, en av europas största bilträffar.
Vi kommer att försöka ha kaffe färdigt hela dagarna. Dessutom bjuder vi på frukost och en lättare lunch på söndagen till de som har anmält sig.
Vi välkomnar även 480 ägare som inte är medlemmar. Det kan vara ett bra tillfälle att träffa oss, och kanske bli medlem i klubben.

Sen vill jag uppmana alla som kommer: Gör en liten presentation på er bil. Har ni gjort en stor renovering för att få den i det fina skick som den är i, visa gärna vad ni gjort, med bilder och lite text.
Och vill ni ha någon annan plats att sitta på än i er bil, så ta en campingstol med er.

Sen får vi hoppas på fint väder. Och blir det varm, tänk på att ha med något att dricka, typ, vatten.
(öl och andra alkoholhaltiga drycker lämnar vi hemma)

Svenska 480 Klubben (Kjell Carlsson med fam) önskar alla välkomna, det ska bli kul att träffa er.
Mer info hittar ni på vallåkratäffens hemsida.

OBS Bilar som inte är anmälda är välkomna i mån av plats. OBS

Pär från Piteå har tyvärr fått problem med bilen och anmälde att han inte kunde komma.
Senast redigerad av 1 212 Kjell Carlsson, redigerad totalt 11 gånger.
Sellgren
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Osäker på om du fått min anmälan då jag inte fått något svar men jag kommer med en 480 på lördagen och sedan får jag se om jag stannar till söndagen.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
212 Kjell Carlsson
Kontakt:

Jo, du är bokad.
Följande medlemmar har jag fått in anmälan från
001,002,005,025,033,212,219,295,311,314,323,324,334,346 och Lars och Frits från Danmark.
De har tillsammans 19 bilar, sen vet jag av erfarenhet sen tidigare år att det dyker upp en 5-6 stycken som inte har anmält sig. Och det brukar jag göra plats till.Men ju fler som anmäler sig, ju bättre är det.
Några kommer bara en av dagarna, men de flesta stannar båda dagarna.
Övernattning för de som behöver, hjälps vi åt med att fixa.

Flygfältet är stort, så det finns plats för många. :D

Ni är hjärtligt välkomna Kjell #212#
Senast redigerad av 3 212 Kjell Carlsson, redigerad totalt 16 gång.
212 Kjell Carlsson
Kontakt:

HALLÅ :!:
Kom igen nu! Nog är det väl fler som är intresserade av att visa upp sin bil. :?:
Alla ni som är aktiva här på forumet, varför inte komma ut till Vallåkra och diskutera "live". Är ni inte medlemmar, så har ni ett bra tillfälle att komma och träffa oss, och få lite mer information. Och naturligtvis får ni ställa ut hos oss.( ja, ni måste ju ha en 480, som är i någorlunda bra bruksskick) :D
Våra bilar är mellan 11-20 år gamla, och naturligtvis är inte alla i nyskick.
Dessutom börjar de bli ovanliga. Det syns på priset på de som är till salu.
Så kom och visa upp er "pärla" nu. 8) :shock: 8)

#212# Kjell
212 Kjell Carlsson
Kontakt:

Samma plats som förra året

Det blev ca 700 kvm. (25m x 28m )Jag var först på plats, fast det tog inte många minuter innan Volvo 700 - 850 klubben också kom. Det innebär att vi har en Volvoklubb sidan om oss.

Jag kommer att ha mobilen med. Så har ni broblem med att hitta, RING!

073-9848719

Ni som inte varit på Vallåkra tidigare: Kör motorvägen till Landskrona norra (avfart 26) Sen följer ni skylten Vallåkra. Det ligger på en flygplats några km innan Vallåkra , Ni kan omöjligt missa.
Bonden

Inlägg av Bonden »

212 Kjell Carlsson skrev:Samma plats som förra året

Det blev ca 700 kvm. (25m x 28m )Jag var först på plats, fast det tog inte många minuter innan Volvo 700 - 850 klubben också kom. Det innebär att vi har en Volvoklubb sidan om oss.

Jag kommer att ha mobilen med. Så har ni broblem med att hitta, RING!

073-9848719

Ni som inte varit på Vallåkra tidigare: Kör motorvägen till Landskrona norra (avfart 26) Sen följer ni skylten Vallåkra. Det ligger på en flygplats några km innan Vallåkra , Ni kan omöjligt missa.
Inte 850 klubben uttan http://nordic85x70club.nu :)

Trevligt väre syns där :D
212 Kjell Carlsson
Kontakt:

Ja, så var det den hette. Men jag hade rätt att det var 850 och 70.
Tyvärr kom jag inte ihåg namnet. Hoppas ni ursäktar
212 Kjell Carlsson
Kontakt:

Jag vill bara tacka alla som ställde upp på årets träff. Det blev lite färre än vad jag hade hoppats på, men det berodde på vädret, tror jag . Det hade nog kommit 4-5 bilar till på söndagen om vädret hade varit lite bättre. Men årets träff blev mycket lyckad, trotts vädret. Vi fick en bra plats och vår monter var välbesökt. På lördagen hade vi en ombyggd 480 som drog mycket folk. Men eftersom vi inte kunde erbjuda ström (230 volt) så ställde han ut bland bilbyggarna på söndagen.
Det kom några medlemmar som är flitiga här på forumet, och det var kul att få se er live. Vi hade också besök av de danska och tyska klubbarna.
( 2 danska bilar och en tysk )
Totalt ställde 12 bilar ut på lördagen och 17 bilar på söndagen.
Och med tanke på vädret tycker jag det var ett bra resultat.
Årets bästa bilklubb, blev Amazonklubben. De ställde ut med över 100 bilar. ( men det kan vi väl slå nästa år? )

Så tack än en gång för ni hjälpe till att göra årets träff så trevlig.

212 Kjell Carlsson med familj.
Senast redigerad av 1 212 Kjell Carlsson, redigerad totalt 23 gånger.
Användarvisningsbild
#334 / Stiffe
Kontakt:

Inlägg av #334 / Stiffe »

Stort tack för arrangemanget av allt , det var en fröjd att medverka som utställare med den service med god mat , tält mm.

Tack till Kjell Carlsson med familj

Och tack alla andra för i övrigt trevlig samvaro
480 Collection 95
Jeep Wrangler 91 Offroadedition
Saab Turbo Cab 00
Saab Turbo ( bruksracer )
480 klubben # 334 STCS #6995
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tråkigt att man inte kunde närvara... :(

Men på ett år till ska bilen GARANTERAT vara i körbart skick, så då syns vi! :D

Mvh Pelle
022. Pär Renström
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

Ja det var jag ovan... :lol:
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Sellgren
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Måste säga att det var en helt ok 480 träff, men som sagt lite lite bilar som närvarade.
Jag ska försöka få med två bilar nästa år och jag hoppas att det är fler som sattsar på att komma till Vallåkra 2007
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Användarvisningsbild
jimmi
Kontakt:

Inlägg av jimmi »

Tyckte det var mycket trevligt att träffa och prata lite skit och se fler än bara min bil på en och samma gång.. Men var tyvärr lite bakfull på sön så kunde inte delta denna dag.. :(

/ jimmi
212 Kjell Carlsson
Kontakt:

480Mannen #311 skrev:Måste säga att det var en helt ok 480 träff, men som sagt lite lite bilar som närvarade.
Jag ska försöka få med två bilar nästa år och jag hoppas att det är fler som sattsar på att komma till Vallåkra 2007
Hade ni stannat på söndagen så hade vi blivit 18 bilar, och det är inte lite med tanke på att vi är 161 medlemmar i klubben, och då utspridda i hela landet. Och tyvärr kunde inte alla göra som ni, komma till Vallåkra.
Men det var jättekul att få träffa er, och vi ser fram mot att få se er nästa år. Obs, vi hjälper gärna till med sovplatser. Hemma hos någon av oss här i skåne, eller vandrarhem eller camping.
Tack för en trevlig helg.

212 Kjell
212 Kjell Carlsson
Kontakt:

jimmi skrev:Tyckte det var mycket trevligt att träffa och prata lite skit och se fler än bara min bil på en och samma gång.. Men var tyvärr lite bakfull på sön så kunde inte delta denna dag.. :(

/ jimmi
Vi saknade dej, Vi hade sparat en bra plats till dej. Men det var kul att du kom på lördagen. Du får ta nya tag och ladda tills nästa år.

Kjell 212
212 Kjell Carlsson
Kontakt:

022. Pär Renström skrev:Ja det var jag ovan... :lol:
DU MISSADE ETT PRIS!!!!!!!!

Long Distance Sverige
Autosmart bilvårdsväska, OK/Q8 bensincheck 1000 kr

Han som tog priset hade kört 90 mil, det hade du slagit med hästlängder.

Kjell 212
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag kommer tillbaks nästa gång.. :D
Och tänkte även skärpa mig på dom träffarna som ligger inom räckhåll.. vi ses . / jimmi
Peter Nilsson
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Peter Nilsson »

Om det är någon som har bilder som från träffen som ni vill dela med er av och inte själva vill ladda upp i albumet under vallåkra träffen /2006.
så kan ni skicka bilderna till PettanCtM@yahoo.se mailen rymer 0,5Gbyte så det ryms många bilder.

Hoppas att det kommer lite bilder så man kan se hur ni hade det där ner plus om det fanns några andra roliga ombyggna bilar...
Sellgren
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

212 Kjell Carlsson skrev:Hade ni stannat på söndagen så hade vi blivit 18 bilar, och det är inte lite med tanke på att vi är 161 medlemmar i klubben, och då utspridda i hela landet. Och tyvärr kunde inte alla göra som ni, komma till Vallåkra.
212 Kjell
18st 480s är ju inget om man ska slå amazon klubben :wink: Har ju inte varit på någon träff innan och vet inte riktigt hur många det brukar komma, men runt 50st bilar borde ju igentligen inte vara något problem då det räcker med att man bara dyker upp i en 480 så får man ställa ut, 480n är ju en orginell bil som den är, den behöver ju inte vara i något super skick för att väcka uppmärksamhet.
Inget illa ment nu till dom som ställde ut sina bilar för det fanns några riktigt fina men det var ju inte som jag trodde innan jag ställde ut att bilen behövde vara i ett superskick för att platsa bland de andra. Den största delen av de som ställde ut hade ju lite skavanker på sina 480s, däribland våran 480 :wink:
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
212 Kjell Carlsson
Kontakt:

Du är en sann optimist! :shock:
Vi brukar vara mellan 8 och 16 bilar på Vallåkra. Så vi slog rekord i år. :D
Jag hade själv samma inställning som du, då jag tog över och arrangerade Vallåkraträffen för 480 klubben. Ingen skulle bli gladare än jag om vi fick ihop 50 bilar. Jag har haft kravet att bilarna ska vara rena och hela, och i någorlunda bra bruksskick. De behöver inte vara i något utsällningsskick.
Förra året bjöd jag in klubbarna från Danmark,Tyskland,Holland och Belgien
Men det var endast Danmark som kom.
I år kom det en från Tyskland också.
Men du får gärna hjälpa till att varva fler till denna träff.
Sen kanske vi ska försöka få folket att komma, och stanna båda dagarna.
Det var 3 bilar som bara var där på lördagen. Det hade blivit 20 bilar om de hade kommit på söndagen också. Från början var det bara söndagen som man hade träffen. Och det är nog många som lever kvar i det.
Sen finns det de medlemmar som inte tycker om Vallåkraträffen, de tycker det har blivit för stort, och för mycket riskokare, m m.

Men jag ser gärna att vi snackar ihop oss, för att göra Vallåkraträffen 2007 till den bästa någonsin i vår klubbs historia. 8)
Tyvärr är det bara jag och min familj som stått för planeringen, förberedelserna och allt matrial. Det tar en hel del av min fritid, men så länge jag tycker det är skoj, så fortsätter jag.
Jag tar åt mej av både positiv och negativ kritik.

Idéerna inför nästa träff börjar växa fram redan nu. Så fortsätt gärna att komma med synpunkter. ( både negativt och positivt ). :idea:

Och om jag själv får säga det, så tyckte jag det var en av de bästa träffarna för oss på Vallåkra, trots vädret. :oops:
Vår monter var välplanerad och väl synlig, och välbesökt.
Flaggan, som var ny för i år, var väl synlig på långt håll. (Banderoll och flagga är klubbens)

#212# Kjell

PS Förutom kritiken + -, har jag fått en riktig förkylning på årets träff. DS

http://www.svenska480klubben.com/phpBB2 ... pic_id=293
Senast redigerad av 2 212 Kjell Carlsson, redigerad totalt 23 gång.
Sellgren
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Du får inta ta mina uttalanden som kritik för de är de verkligen inte menat som, jag tyckte det var trevligt och det var kul att man fick ett så bra bemötande av dig när man kom och åkte. Jag tycker att du gjorde ett mycket bra jobb och att det finns någon som planerar och lägger ned tid för andra är helt suveränt 8)
Det är inte de som kom och var där som jag klagar på tvärtom det är de som inte var där :roll:
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
212 Kjell Carlsson
Kontakt:

480Mannen #311 skrev:Du får inta ta mina uttalanden som kritik för de är de verkligen inte menat som, jag tyckte det var trevligt och det var kul att man fick ett så bra bemötande av dig när man kom och åkte. Jag tycker att du gjorde ett mycket bra jobb och att det finns någon som planerar och lägger ned tid för andra är helt suveränt 8)
Det är inte de som kom och var där som jag klagar på tvärtom det är de som inte var där :roll:
Du behöver inte vara orolig. Jag tar det inte som något negativt. Det är bara kul att du reagerar. Ser fram mot att få in lite tips och idéer från Skövde, vi är aldrig bättre än att vi kan bli ännu bättre.

Håller på att försöka ladda upp lite foto. :?

#212# Kjell
022. Pär Renström
Kontakt:

Inlägg av 022. Pär Renström »

212 Kjell Carlsson skrev:
022. Pär Renström skrev:Ja det var jag ovan... :lol:
DU MISSADE ETT PRIS!!!!!!!!

Long Distance Sverige
Autosmart bilvårdsväska, OK/Q8 bensincheck 1000 kr

Han som tog priset hade kört 90 mil, det hade du slagit med hästlängder.

Kjell 212
Men skit också! :(

Jag får sikta på det nästa år då, för då ska bilen vara klart som sagt...

//Pelle
Bild

TurboVolvo även på jobbet.
Skriv svar