Undrar om det går att sätta på turbon från en 440/480T till en 480 ES?
utan större ingrepp? är ju rätt lätt att få tag på såna turbos till överkomliga priser.
Fast det kankse är dags att byta till en 480T istället för ES?
turbon till ES?
-
SonphE
- Kontakt:
turbon till ES?
480ES 1987 silver - under construction
-
MartinP
- Kontakt:
Det tror jag nog verkligen inte. Du vet ju säkert hur en turbo fungerar och då vet du även hur den drivs.
Sen beror det ju på vad du menar med "utan större ingrepp" då det är en definitionsfråga. Är omdirigering av slangar ett stort ingrepp för dig? Är ändring av topplocket ett stort ingrepp?
Men jag hoppas att jag har fel, det skulle ju inte skada me en turbo i ES'en
-> 480EST 
Hittade en tråd som behandlar ditt tema.
http://www.svenska480klubben.com/phpBB2 ... .php?t=111
Tyvärr så är det ett rätt komplicerat ingrepp.
Sen beror det ju på vad du menar med "utan större ingrepp" då det är en definitionsfråga. Är omdirigering av slangar ett stort ingrepp för dig? Är ändring av topplocket ett stort ingrepp?
Men jag hoppas att jag har fel, det skulle ju inte skada me en turbo i ES'en
Hittade en tråd som behandlar ditt tema.
http://www.svenska480klubben.com/phpBB2 ... .php?t=111
Tyvärr så är det ett rätt komplicerat ingrepp.
-
SonphE
- Kontakt:
mh
jo ja vet hur den funkar.
men att dirigera om slangarna bör väl inte vara alltför stora problem, det är ju toppen som krånglar isåfall. och kankse utrymmet. undra om nån hade gjort de.
kankse bättre att köpa sig en turbo inan ja moddar ES'en allföt mycket då, spara stora ingreppen om man byter.
men om man får tag på en hel turbo med motor och allt då, passar motorfästerna mellan T och ES eller måste man göra nya då?
men att dirigera om slangarna bör väl inte vara alltför stora problem, det är ju toppen som krånglar isåfall. och kankse utrymmet. undra om nån hade gjort de.
kankse bättre att köpa sig en turbo inan ja moddar ES'en allföt mycket då, spara stora ingreppen om man byter.
men om man får tag på en hel turbo med motor och allt då, passar motorfästerna mellan T och ES eller måste man göra nya då?
480ES 1987 silver - under construction
-
MartinP
- Kontakt:
-
Mogge
- Kontakt: