ÅÅÅ Va roligt

Sellgren
Kontakt:

ÅÅÅ Va roligt

Inlägg av Sellgren »

Då har man just varit och besitigat 480n här i skövde och det blev standard utgången alltså ombesiktning. Det är fan sista gången jag åker till besiktningen i skövde med mina bilar, besiktnings männen där är fan helt störda. Och inte nog med att jag fick ombesiktning för att handbromsen tog lite dåligt, de pajade infästningarna till kåpan som sitter under motorn genom att köra upp lyften mot den (pga av att min 480 är sänkt), och självklart var det mitt fel att den lossnade eftersom jag hade satt i "för små skruv", men inte fan hade den suttit kvar med orginalskruven då den fick ett tryck på ca 1/2 ton på sig. Det var ju fan trycket som gjorde att gängorna i framkants ifästningen gick sönder. Sedan skulle han då skruva dit den lite provisoriskt men då ville han sätta fast den i framkant genom att göra ett nytt hål i min kofångare, men som tur var så kom han på att han skulle stripa upp den. Och där stod jag helt paff och visste inte riktigt vad jag skulle säga.
Nä aldrig att jag åker och besiktigar min bil på skövdes bilbesiktning för jag har fan alltid fått ombesiktning på alla mina bilar där. Och jag är fan trött på deras standard kommentarer som: finns det sånna längre och å nej inte en sån. Ingen jävla uppmuntring för att man håller volvos lilla sport bil i ett riktigt bra skick.
VOLVO 480 ES 2,0 Automat -95 Pariserblå
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Webasto thermo top
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) Faen va lessen jag blir av att behöva höra sånt :x trodde att de där va passerat för ALLA våra besiktningsmän, men ack :evil: så är det inte, de där är ju det som man kunde få uppleva på typ 70:talet när man kom med nåt som dom tyckte va konstigt typ båge som va chopperbyggd eller en halv tum för breda fälgar, FY FAEN va jag blir trött på att det finns sånt än :twisted: :x (ja förlåt språkbruket) men jag trodde att dom växt upp på bilprovning, har TACK och lov inte behövt möta dessa herrar sen just på 70:talet för här i Uppsala där jag bor har jag bara BRA och hittills positiva erfarenheter av bilprovning, dom har numera alltid varit positivt inställda till min bil och samtidigt påpekat dom eventuella fel som dom tycker att jag ska fixa till, det verkar som dom har fattat det här med att ha en KLASSIKER som vi ju har och att vi helst av allt vill vårda dom och hålla dom igång :lol: så jag tycker verkligen synd om dej :shock: det där med handbromsen har jag fått lära mej av "min" besiktning att den behöver INTE ta gämnt utan bara TA och det andra det va ju bara för mycket, att trycka sönder en bil bara för att jävlas :evil: USCH :cry: hoppas att du hittar en bättre station att besiktiga på och varför inte försöka att sätta lite skit på Skövdestationen :x eller är det för provokativt hehe :twisted: Hoppas att du lyckas bättre vid nästa besök och då inte i Skövde :lol:

mvh

Chrille
Sellgren
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Jag kanske skrev lite otydligt i stundens vrede, men det var pga av ren och skär oförsiktighet som snubben hissade upp mellanstycket mot min plastkåpa. Men hans första reaktion var ju faktiskt värst, han villa skruva loss kåpan helt och lägga in den i bilen men va fan det går ju inte lägga in den i min rena bil. vilket pucko :evil:
Det finns en alternativ station i skara som ska vara bra, det blir en liten bit att åka men i min värld finns det inte längre någon station i skövde :wink:
Jag har hört att svt:s plus en gång skulle ha granskat statioinen i skövde genom att besiktiga två likadana bilar med att ut gången då var att den ena fick underkänt medanst den andra fick godkänt. Så den är ganska så känd med att inte godkänna vissa bilar.

Så till sist till alla i klubben: ÅK INTE OCH BESIKTIGA BILEN I SKÖVDE FÖR BESIKTNINGSMÄNNEN DÄR ÄR INKOMPETENTA BLODSUGARE :twisted:
VOLVO 480 TURBO -93 Svart, Med i Volvos broschyr för 94:or, Volvo original kjolpaket
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Mogge
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Åk o prata med stationschefen!

Dom har försäkringar om täcker det hela.

Mvh Jonas
Sellgren
Kontakt:

Inlägg av Sellgren »

Jag orkar inte krångla med det, jag vill inte ha något mer med dom att göra helt enkelt.
CADILLAC DeVILLE cab -67
TOYOTA CELICA SUPRA -84
Hyundai i40 -12
Carl Lindberg
Kontakt:

Inlägg av Carl Lindberg »

Åk till mariestad. De var jättetrevliga då jag var där med min halvrisiga lilla 480. Jag fick iof ett par tvåor men detta detta hade sina anledningar (1. helt nedsliten bromskiva HB, helt snedvinklat dimljus VF).
Äger numera bara en styrbox till en 480T
Skriv svar