Hej
Har en collection ev. på gång från Tyskland , problemet är att säljaren ( som för övrigt är advokat ) påstår att det är en collection men att förra ägaren slarvat bort certifikatet och det finns heller ingen metallskylt i bilen med bilens nummer på , i övrigt har den den utrustning en collection har , tröskellådsskydd osv. , jag har fått idnummer på bilen och kollat det mot de collectionbilar som finns i 480 klubben , men det gav inget tyvärr , trodde kanske att collectionbilarna tillverkades i en serie men inte tex har nr 009 det högsta idnummeret och nr 383 lägsta men åndå ganska långt ifrån den jag har ev. på gång , finns det något register vilka Idnummer som matchar vilket Collectionnr ?? om det inte går att få reda på är ju bilen inte lika intressant tacksam för tips
Idnr kontra specifik bil ?
- #334 / Stiffe
- Kontakt:
Idnr kontra specifik bil ?
480 Collection 95
Jeep Wrangler 91 Offroadedition
Saab Turbo Cab 00
Saab Turbo ( bruksracer )
480 klubben # 334 STCS #6995
Saab Turbo Cab 00
-
Johan Karlsson
- Kontakt:
Hej!
Jag har samma problem. Jag köpte min collection i Tyskland 2003 och saknar metallplattan som visar numret. Den förra ägaren tog med sig den misstänker jag. Jag har hört med Volvo PV i Sverige och enligt dom så var collection ett försäljningsjippo som endast togs fram av de Tyska återförsäljarna liksom celebration-modellen i England. Det enda är om dessa säljare kan ge uppgifter om vilket nummer man har eller om man kontaktar tidigare ägare. Jag har dock inte gett mig på detta ännu.
/Johan
Jag har samma problem. Jag köpte min collection i Tyskland 2003 och saknar metallplattan som visar numret. Den förra ägaren tog med sig den misstänker jag. Jag har hört med Volvo PV i Sverige och enligt dom så var collection ett försäljningsjippo som endast togs fram av de Tyska återförsäljarna liksom celebration-modellen i England. Det enda är om dessa säljare kan ge uppgifter om vilket nummer man har eller om man kontaktar tidigare ägare. Jag har dock inte gett mig på detta ännu.
/Johan
Jotack, jag kör en trevlig 480 Collection från Hamburg!
- #334 / Stiffe
- Kontakt:
Får man fråga vilket tillverkningsnummer din har ? och färg ?Johan Karlsson skrev:Hej!
/Johan
480 Collection 95
Saab Turbo Cab 00
Saab Turbo Cab 00