Hej igen,det var ett tag sedan ni hjälpte mig senast så jag hör av mig igen,ni verkar ju kunna dessa bilar.
Problem 1, tycker kopplingen går trögt och fick det bekräftat i förrgår då skruven som håller vajern i pedalen gick av,vad kan man göra???
Problem 2. Varningslampor för låg bromsoljenivå+laddning+spolarvätska lyser,har gjort så förr men försvunnit men nu vägrar de att släckas.
Vad har du för teori???
Mvh Jonny i ett soligt norrland.
kopplings + elproblem
- 211#Christer Lindström
Hej
1, Kan ju vara flera fel, vajern kan ju ha börjat att kärva pga. att det kommit in fukt i den, det kan ju också vara så att kopplingen helt enkelt håller på att ta slut, hur har den varit, har den tagit långt upp eller kanske tom. slirat lite eller kanske låtit illa? det kan ju också vara att den kärvar i kopplingsgaffeln, men börja med att kolla vajern och försök att känn på gaffeln (om du orkar och kommer åt)
2, När flera varningslampor börjar att lysa samtidigt så är det "ofta" jordfel någonstans, men ett annat tips är att det är något laddningsfel, typ dåliga kol eller så
om den laddar bra borde du ju kunna se på laddningmätaren, sen så har vi ju det där eviga felet som uppkommer på instrimentelektroniken, som dåliga lödningar och oxid i kontaktstycken, när man har gort rent dom (alla du ser) så bör man skydda dom med lågtemperaturfett finns att köpa hos volvohandlarn
Hoppas att mina tips kan vara till nån hjälp och att det inte tog för lång tid innan du fick svar
hehe
mvh
Chrille
1, Kan ju vara flera fel, vajern kan ju ha börjat att kärva pga. att det kommit in fukt i den, det kan ju också vara så att kopplingen helt enkelt håller på att ta slut, hur har den varit, har den tagit långt upp eller kanske tom. slirat lite eller kanske låtit illa? det kan ju också vara att den kärvar i kopplingsgaffeln, men börja med att kolla vajern och försök att känn på gaffeln (om du orkar och kommer åt)
2, När flera varningslampor börjar att lysa samtidigt så är det "ofta" jordfel någonstans, men ett annat tips är att det är något laddningsfel, typ dåliga kol eller så
Hoppas att mina tips kan vara till nån hjälp och att det inte tog för lång tid innan du fick svar
mvh
Chrille
-
Dan.P
- Kontakt: