Hej!
Jag undrar vilken kamrem som jag ska ha till min 480 (88-Turbo)? Den med 124 kuggar eller den med 125 kuggar?
Hoppas att jag fick rätt... för de på Mekonomen trodde att jag skulle ha den med 124 kuggar så jag köpte den.
/Henke
Kamrem...
-
Hanki
- Kontakt:
-
Hanki
- Kontakt:
Jahapp...
Då kom man sig äntligen för att byta den där kamremmen och såklart så visade det sig att jag fått FEL kamremsats.
Helt otroligt att dessa "tomtar" på Mekonomen gång på gång skickar på en fel saker.
Jaja... man blir väl en erfarenhet rikare iallafall och det är att man ska åka till Volvo och kolla upp vad man ska ha innan man åker till Mekonomen eller andra "billigare" reservdelsförsäljare.
Det var den kamremsatsen med 125 kuggar som ska vara till 88 Turbo.
Man får hoppas att det går att byta sats... det var ändå i November 2005 som jag införskaffade den.
= 14 dagar sen va?
/Henrik
Då kom man sig äntligen för att byta den där kamremmen och såklart så visade det sig att jag fått FEL kamremsats.
Helt otroligt att dessa "tomtar" på Mekonomen gång på gång skickar på en fel saker.
Jaja... man blir väl en erfarenhet rikare iallafall och det är att man ska åka till Volvo och kolla upp vad man ska ha innan man åker till Mekonomen eller andra "billigare" reservdelsförsäljare.
Det var den kamremsatsen med 125 kuggar som ska vara till 88 Turbo.
Man får hoppas att det går att byta sats... det var ändå i November 2005 som jag införskaffade den.
/Henrik
-
boostofta
- Kontakt:
Det är inte så lätt alltid, det finns 2 olika att välja på till 88ans turbo. Men har man som kund bara motornummret så är de nog inga problem 
Sen är de ju inte särskilt schysst mot Volvo att åka dit och ta upp deras tid med en massa frågor och sedan köra till Mekonomen och handla delar.
Hade några sånna kunder på Land Rover, de blev ganska snart avvisade....
Sen är de ju inte särskilt schysst mot Volvo att åka dit och ta upp deras tid med en massa frågor och sedan köra till Mekonomen och handla delar.
Hade några sånna kunder på Land Rover, de blev ganska snart avvisade....
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers
-