Idag bestämde jag mig för att beställa den berömda bakre balken till min 480. Sagt och gjort iväg till den lokala volvohandlaren i Norrköping Rejmes där jag uppgav nr 3413665. Visst inget problem den finns blev svaret. Så jag beställde den direkt. Men på min fråga angående rabatt som medlem i 480 klubben så tiittade han på mig som jag kom ifrån en annan planet. Även chefen på Rejmes gav mig samma reaktion.
Så nu undrar jag om jag har missförstått något eller gäller inte detta på volvo orginaldelar?
Volvokort hade jag ju tidigare 5% på delar och verkstad så detta är ju inte unikt för 480 klubben menar jag.
Tacksam för svar
Mvh
Jonta
Silvergrå metallic 480 ES 88
Chevrolet Corvette Stingray 1975
Opel Rekord Coupe 62
Antrasitgrå V70 99
Fiat Ducato Bürstner A 647 Husbil
DBS Saxonette 1967 helt orginal endast 200mil
Baotian 05 Klass 1 Ljusgrå Metallic
Blir lika konfunderad varje gång jag hör sånt här...
Enligt ett avtal som finns mellan SVIS(Svenska Volvoklubbar i Samverkan), VOLVO och en organisation som heter Volvohandlarföreningen utgår en speciell rabatt för en Volvoklubbsmedlem.
Detta avtalet har varje återförsäljare fått via Volvohandlarföreningen.
Med ditt nya Volvokort som du ska ha fått en blankett att söka om vid inträdet i Volvoklubben plus ditt medlemskort ska du kunna få rabatten.
Så att en "chef" hos Rejmes som är en stor Volvoåterförsäljare inte vet om detta verkar underligt. Den personen som ska känna till detta är givetvis reservdelschefen. Det är ju honom man i första hand ska ta kontakt med om det blir problem. Jag ska ta upp detta på nästa styrelsemöte i SVIS. En passus är att det är endast en rekommendation som lämnas till återförsäljaren så att om han behagar, kan han strunta i allt vad SVIS-rabatter heter men följden är ju att han tappar den typen av kunder. Det finns ju andra återförsäljare i så fall.
Ta en diskussion med din återförsäljare igen nu när du har lite mer kött på benen. Hör gärna av dig till mig via min mail eller tel. hur det går. Vi ska följa upp detta...!
Rejmes i Norrköping är riktigt usla när det gäller kundhantering. Man får lätt känslan av att man bara är ett problem för dom när man kommer dit för att handla.
Vi är berättigade till rabatt frågan är under utredning i Norrköping. Fick förresten tag i balken till priset 1102 :-
Jag kom på en sak borde de inte upprätta en lista på vilka delar som finns kvar till 480n? Det vore väl nåt jag menar det är väl bara vi som lär köpa delarna. Kanske en fråga som vi i klubben kan ställa till dom
Vad säger klubbordföranden om det
Mvh
Jonta
Silvergrå metallic 480 ES 88
Chevrolet Corvette Stingray 1975
Opel Rekord Coupe 62
Antrasitgrå V70 99
Fiat Ducato Bürstner A 647 Husbil
DBS Saxonette 1967 helt orginal endast 200mil
Baotian 05 Klass 1 Ljusgrå Metallic
Idéen är ju inte så dum men frågan är om hur mycket arbete det är att göra en sådan lista... Det är väl tveksamt om en enskild återförsäljare lägger ner detta arbetet. Det skulle vara om man gjorde det centralt. Vi letar dock fortfarande efter en person inom Volvo som kan reservdelsbiten och då i synnerhet Hollandsbilarnas. Det finns en del frågor som vi skulle vilja ha hjälp med.
Det var ju i alla fall glädjande att höra att dom vaknade till på Rejmes.
Priset på balken verkar ju ligga rätt. Jag köpte en ny till min blåa för nästan fem år sedan och då gick den på det dubbla...
Det är väl inte fel att tänka sig för vad man ev. kan behöva till sin bil framöver. En del reservdelar och tillbehör har ju redan utgått och fler är förmodligen på väg... I ett nummer av klubbtidningen i fjol finns en lista på kvarvarande tillbehör till Volvo 480 med artikelnr. och pris hos Skånebil AB i Ängelholm. Det finns möjlighet att köpa lösnummer av tidningen.
Idag blev jag uppringd av chefen på Rejmes i Norrköping. Äntligen är det klart med 480 rabatten. Dvs i alla fall i Norrköping, Söderköping, Valdemarsvik, Finspång. Vi är beviljade en rabatt på alla reservdelar till Volvo 480. Hör och häpna jag hade väl trott på c:a 3-5 % utöver Volvokortets rabatt. Men vi fick 15 % på alla reservdelar. . Kanske vi kan få en lista på vad som finns kvar det får väl bli nästa fråga. Jag tänker ställa frågan i alla fall. Hur som så fick jag veta att ett särskilt kundnr skapats för vår skull. Förutom medlemskort och Volvokortet kan man ange KUNDGRUPP 132 när man handlar. Sen skall det fungera felfritt. Äntligen blev det enkelt att handla på Volvo
Skam den som ger sig.
Hej.
Mycket trevligt att höra att vi får rabatt .
Man skulle kanske kunna göra som så att vi upprättar en lista över dom återförsäljare som vi får rabatt hos på vår hemsida.
Det känns ju som att det hade varit ett praktiskt redskap för oss att veta var vi ska förlägga våra inköp!
För att kunna upprätta en sådan behöver jag följande uppgifter om återförsäljaren:
Namn Adress Kontaktperson i butiken(om möjligt) Telefonnummer Öppettider Logotype Ev. rabattsatser