Har nu ny generator och nytt batteri, men voltmätaren i bilen visar fortfarande inte mer än 10V, och det märks att det är dålig "kräm" i lysena och vindrutetorkarna osv. Jag misstänker att det kommer bli som förra gången, att bilen till slut lägger av...
Nån som har nått förslag?
/Niklas
Fortfarande Laddningspoblem
-
niklas karlsmyr
- Inlägg: 4
- Blev medlem: 28 jan 2006 14:23
- Kontakt:
-
Mogge
- Inlägg: 1283
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
-
niklas karlsmyr
- Inlägg: 4
- Blev medlem: 28 jan 2006 14:23
- Kontakt:
-
Mogge
- Inlägg: 1283
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
-
niklas karlsmyr
- Inlägg: 4
- Blev medlem: 28 jan 2006 14:23
- Kontakt:
-
Mogge
- Inlägg: 1283
- Blev medlem: 29 jan 2004 21:35
- Ort: Skåne
- Kontakt:
Hej!
Då kan det vara det som är problemet.
Prova jorda den lilla röda sladden (D+/61) och se om lampan lyser, du bör även ta ut instrumenten och kontrollera själva lampan.
Normalt så skall lampan lysa för att generatorn skall förmagnetiseras ("startläge") men det sitter ett litet motstånd som ska fixa detta om lampan är trasig. Det tyder alltså på att du kanske har ett kabelbrott. Men se till att lampan är hel först!
Du kan lägga 12 volt på D+/61 an, dvs den lilla tunna röda när motorn är igång för att se om laddningen startar, dvs anslutningen mot generatorn.
Mvh Jonas
Då kan det vara det som är problemet.
Prova jorda den lilla röda sladden (D+/61) och se om lampan lyser, du bör även ta ut instrumenten och kontrollera själva lampan.
Normalt så skall lampan lysa för att generatorn skall förmagnetiseras ("startläge") men det sitter ett litet motstånd som ska fixa detta om lampan är trasig. Det tyder alltså på att du kanske har ett kabelbrott. Men se till att lampan är hel först!
Du kan lägga 12 volt på D+/61 an, dvs den lilla tunna röda när motorn är igång för att se om laddningen startar, dvs anslutningen mot generatorn.
Mvh Jonas
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster