Fråga om baksäte - halvkombi ?

Gäst

Fråga om baksäte - halvkombi ?

Inlägg av Gäst »

Hej

Förlåt en kanske dum fråga ? , jag har blivit lite intresserad av att köpa en 480 istället för en 440 som en andrabil , och då känns 480 som en roligare lite entusiastbil , men jag har hund och min undring är 480 en halvkombi ? dvs går baksätet att fälla ?? kan inte hitta denna uppgift nånstans utan i något blad från Volvo där det står att baksätet är delbart ??

Tack på förhand
Stiffe i Malmö
Användarvisningsbild
211#Christer Lindström

Inlägg av 211#Christer Lindström »

Hej :) jomenvisst är det fällbara ryggstöd på 480:n du kan fälla fram dom som i vilken kombi som helst, en annan finess är att ryggstöden även har ställbar lutning bakåt så att ev. baksätespassagerare kan luta lite mer :D jag har själv en ganska stor hund en schabrador och hon klarar sej bra utan att jag fäller ryggstöden, enda nackdelen är att det är ju ganska hög baktröskel så att det finns risk att dom sätter baktassarna på överkanten av baklysena när dom hoppar in :x med risk för att skada lyktglasen. Men jag kan ju inte annat än att rekomendera dej att köpa en 480 som ju är en underbar bil.

mvh

Chrille
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tackar för kvalificerade svaret 8) då lutar det starkt åt en 480 , som du sa så är väl baktröskeln ganska hög ( har själv en ganska stor hund en Flatte i storlek med din ungefär ) kan man ta in hunden via sidodörrarna om man har fällt baksätet ??
Martin
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Anonymous skrev:Tackar för kvalificerade svaret 8) då lutar det starkt åt en 480 , som du sa så är väl baktröskeln ganska hög ( har själv en ganska stor hund en Flatte i storlek med din ungefär ) kan man ta in hunden via sidodörrarna om man har fällt baksätet ??
Jadå, det ska gå bra. Det blir i princip en platt yta efter man fällt. Så fäller du förarsätet så är det bara o lotsa in hunden där. Själv brukar jag bara köra katter, ungefär samma princip. :wink:
Skriv svar