Behöver skriva av mig...

480LEFFE
Kontakt:

Behöver skriva av mig...

Inlägg av 480LEFFE »

Lägger detta under trim då min bil är friskt modifierad!

Igår rastade jag en 944 (160 hk) på E4:an. Dock har Porschen en mer gynsamm utväxling för vid 180 km/h låg vi sida vid sida.
Tyvärr avbröts racet av två tradare som lekte "köra fullastad och försöka köra om i uppfösrbacke!)

Det som måste sägas är att för en så trimvänlig bil är bromsarna ett skämt. En nerbromsning från 200-70 och bromsarna var helt matta! Och då snackar vi grennstuff belägg. 650 SEK paret!

Väl hemma tyckte jag att det luktade lite väl bränt. Visserligen är jag van då 225:orna tar i friskt i skärmar - men detta luktade rejält bränt!
Så jag lyfter fösiktigt på huven och känner mig svimfärdig...
Antagligen hade trycket i vevhuset blivit för högt för min hemaknåpade vevhusventilation och oljestickan hade lyft en aning. Dock tillräckligt för att skita ner hela mitt nytvättade motorrum!! Det kostar att ligga på topp. Speciellt med tanke på att jag bara hunnit åka 50 mil på Castrols värstingolja!

Därmed har jag något att göra idag! Total ombyggnation av vevhusventilationen i betydligt grovare dimension.
480-LIGHT (BMW 330 DRÄPARE)
122. Jonas Andersson
Kontakt:

Inlägg av 122. Jonas Andersson »

Skit i vehusventen helt. Det är bara skit för turbon ändå. Jag kör med öppet filter på Saaben, sätter dit original på bes bara.

Sen ang. bromsarna, byt bromsvätska till Ates blåa race vätska. Du kan ha bra skivor å belägg å ändå få kassa bromsar om du inte har en bra vätska. Den blåa kokar vid 280 grader. Avsevärt bättre än vanlig DOT4.

http://www.speedparts.se/prod/kem_bromsvatska.shtml
Saab 900 SET Coupé -95
460 Turbo -90 "T-Gul" SÅLD
480 Turbo -91B "T-Vit" SÅLD
Folke_
Kontakt:

Inlägg av Folke_ »

ja då man rastar en porsche så har mna ju iaf lite pulver att tillgå ... tråkit de dära med lastbilarna men men.... sj har jag sett ett par lastbilar som har lekt den leken fast 400m innan vägen viker ihop till en fil från två ......
480 "E-rotic Sportscar" -87 ;) :mrgreen:
Skriv svar