En turbo -90 blev det

boostofta
Kontakt:

En turbo -90 blev det

Inlägg av boostofta »

Röd och fin är hon, lite rost röd på sina ställen, men tyvärr har jag inte sett någon utan rost. Slår över till 11 000mil vilken dag som helst-
Uttagen -92 och samma ägare (en dam 8) ) till 2004. Han som hade den nu hade haft 480 innan och ville ha en igen men nu skulle de flytta och hade inte plats, sa han...

Bromsarna bak är rätt rostiga, ska bort och få pris på skivor och belägg samt vita blinkers hos volvo ikväll. Någon som har tips om nått roligare i bromsväg??? Ev bra pirat grejor (ej biltema :wink: ) typ om Mekonomens skivor är brembo eller så.
Vet att det var så med polarens Audi, billigare att köpa "pirat" brembo än orginal Audi.
Glad är jag i alla fall, även om 745an (-86 förgasare 31 000mil) faktiskt har gått riktigt bra, som bäst ej under 130 uppför hela hallandsåsen!!!
Så är ju väghållningen i 480n guldvärd.
Någon som vet hur mycket som skiljer i chassiet på turbon??
Syrrans 440SE -92 är ju högre men kränger märkbart mer.
Saknar effketen från S40n, men underhållningsvärdet totalt sett är bättre i 480n.

Får hoppas jag hittar någonstans att vara här uppe i Göteborg så man kna fixa rosten, sen skulle man ju kunna ta upp -87an och börja ställa den igordning och .......

Ursäkta svordommarna kring broms frågan
Mvh
Peter #15
Röd ES 1987 Min Första Bil tyvärr skrotad pga för mycket rost
Röd 1990 Turbo Centers 0,95bars strenhet! Min sommar/räcerbil :)
Röd 2.0 Aut. 1993
och ett par Land Rovers