Turbo -88, Kaputt

Martin
Kontakt:

Turbo -88, Kaputt

Inlägg av Martin »

Hade meckat med tomgången hela dagen. Gjort vad jag kunde åt den, hittade även en slang som går till dumpventilen som inte satt på plats, så den satte jag dit. Sen tog jag en provtur, det gick bra, sen skruvade jag upp laddtrycket och skulle köra hem. Gjorde en acceleration för att se om trycket var på plats, det var det. Men sen small det till (kändes som en spikning ungefär), fast denna gången ville inte bilen axa efter smällen. Det gick o hålla bilen vid liv och köra så länge man inte axade med för mkt gas (tror det är inom det fältet där turbon brukar finnas). Kusinen som körde bakom sa att det kom väldigt mkt svartrök.

Trodde jag hade varit med om allt. Jag har rensad kat så där är det inte. Får ta en titt på intercoolern sen. Men vad tror ni? Blåst toppackningen med för mycket laddtryck? Bränt Turbon?
Mogge
Kontakt:

Inlägg av Mogge »

Hej!

Kolla om någon slang hoppat av i insugningssystemet (från turbon över laddluft kylaren och till insuget)

Mvh Jonas
Martin
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Ska göra det. Ska kolla på slangarna till intercoolern också, var det som gällde senast jag stressa sönder en 480.

Sen en uppmaning till dig Jonas! Skriv inte ett inlägg till, för du har ett väldigt bra inläggsantal just nu.
Martin
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Sådär. Då rullar den igen. Det var ngn som inte spänt slangklämman till insugsröret ordentligt.
Skriv svar