Rostskydd=Biltema?

jensa
Kontakt:

Rostskydd=Biltema?

Inlägg av jensa »

Någon som provat Biltemas rostskyddsprodukter. Jag skall behandla bilens underrede i vår samt i dörrar och insida av hjulhusskärmen. Har tidigare använt sprayburk och känns som om man får snåla för att det skall räcka. så jag tänkte göra det ordentligt nu i vår. bilen körs enbart under sommaren. Någon som har tips om förarbete osv, jag skall köra med kompressorspruta.

Kom gärna med produktförslag från Biltemas katalog för olika behandlingar. :D
Användarvisningsbild
Björn #194
Kontakt:

Re: Rostskydd=Biltema?

Inlägg av Björn #194 »

KANON!

Jag behandlade min 480 -87 i somras då jag renoverade den (se artikel). http://volvo480.kicks-ass.net/servlet/u ... ticle&id=5

Jag använde då enbart Biltemas grejjer efter ett försiktigt försök med bara någon flaska. Rostskyddsprodukterna känns tjocka och fina och täcker bra vid applicering.

Jag använde
- Hålrumsskydd i både sprayburk och literförpackningar
- Fiberförstärkt underredsskydd enlitersförpackning

Hålrumsskyddet applicerade jag i (som namnet antyder) samtliga balkar, dörrar och en del andra utsatta ställen. Använde även detta som grundering på underredet innan jag sprutade på den tjocka underredesmassan. Det tunna rostskyddet tränger nämligen in där det tjocka medlet inte kommer till.

Kompressorsprutan är att föredra dels för att man kan lägga på mer noggrannt men även för att det blir billigare att köpa enlitersförpackningarna.

Jo! Jag tog mig en kik under bilen igår då jag tvättade och vaxade den, det såg fint ut, inga flagningar eller märkbara förslitningar på underredesmassan. (Har kört ca 2500 mil denna vintern)

Lycka till!

Björn #194
Skriv svar